Tre att välja mellan!!!!

ingemar

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
umeå sverige
OK...tänkte kolla med alla skoterfanatiker därute vad som är klokast att köpa.

95 Ski-doo STX, 583 rave, hk-matta 32mm, gått mycket, men näst intill fullrepad förra vintern, därefter ca 600 mil. Annars mkt gott skick. 22 000 begärs.

95 ski-doo mach 1, bytt motor till 97 F3-600cc, motor 300 mil (ej repad), skoter 450 mil, original matta, composite-skidor, annars gott skick. 25 000 begärs.

96 mach 1, 670 rave, 800 mil, bytt ringar, renoverade variatorer, 32 hk-matta, extra ruta följer med, fint skick övrigt. 28 000 begärs.

Vet nu inte om nån av dessa makiner är nån utpräglad "lekmaskin" men om man vill kunna kanske köra lite vilt o hoppa o så....
och om man tar hänsyn till hållbarhet på motorerna, VILKEN ÄR KLOKAST att KÖPA?

tacksam för olika synpunkter!!!





 

The Titan

Välkänd medlem
1 jan 2000
138
0
6
Låter som om 95:an mach1 med nyare motor är det bästa valet av dessa maskiner till det priset. 300 mil på en 97:ans motor är inte mycket och den håller nog länge.

Vet dock inte vilken stx:en är sådär på rak arm men jag kan ju säga att dessa inte är utpräglade ledmaskiner utan mer sjöracers. Det betyder dock inte att de är dåliga på led de går nog som fan. Men att hoppa och busa med går nog sämre. Kolla tyngden på dem innan eller köp en maskin som är bättre att busa med.
 

exhaust

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
övertorneå
gillar inte chasiet på nån av dom så jag skulle helst inte köpa nån av dessa skotrar men om du nu prompt vill ha en med s2000 chassiet så skulle jag nog välja stx:en eller mach 1 95:ans... men på den måste du ju byta matta å då blir de ju lite rmer pengar direkt.... (/Macke