Trasig framdämpare..

Bezzerwizzer

Medlem
1 jan 2000
48
0
1
Upptäckte precis att en av dämparna fram på skotern är trasig har en XCR 440sp -96.

Men i Rinabs katalog så hittar jag ingen dämpare till min årsmodell =(, dom har dämpare fram till -93 års modell och från -97 och frammåt. Tror ni att det funkar med dämparen som passar till -97? vad jag vet så är det vell samma framvagn?
 

Sundin82

Välkänd medlem
1 okt 2004
250
0
16
Östersund
Bezzerwizzer skrev:
Upptäckte precis att en av dämparna fram på skotern är trasig har en XCR 440sp -96.

Men i Rinabs katalog så hittar jag ingen dämpare till min årsmodell =(, dom har dämpare fram till -93 års modell och från -97 och frammåt. Tror ni att det funkar med dämparen som passar till -97? vad jag vet så är det vell samma framvagn?
Nej inte dämpare från 97 passar då kom det Extra 10 i framvagnen. Men jag hittade I Rinab stötdämpare som passar sid.154 nr.250156 Pris: 930. Jag skulle inte köpa såna skit dämpare skulle hellre satsa på fox dom borde du kunna komma över för runt 1200:-/st
 

Bezzerwizzer

Medlem
1 jan 2000
48
0
1
Se där ja, den dämparen missade jag (är på sida 175 i den katalogen jag har)

Jo jag ska ringa runt och kolla vad man får betala på andra ställen och för andra dämpare, men några större summor kommer jag inte att satsa eftersom skotern är på annons och väntar på att bli såld.

Vill verkligen inte sälja XCR:en men då man har sambo som också vill åka med så passar den inte riktigt för mina behov =(.