Trasig boggie, vad passar rakt av? (bild)

Dzadd

Medlem
16 sept 2012
6
0
1
Boliden
Mina kunskaper är tyvärr inte så stora när det gäller skoterdelar, i alla fall inte vad som passar till vad, har kollat omkring lite och mailat snöskoterbolaget/demontering men dom hade ingen som passade inne just nu.
Och jag har även varit inne på bildelsbasen och kollat och där är utbudet lite större men jag är ändå osäker på vad som passar rakt av.

Skoter är en SKI-DOO MX Z 600 SDI årsmodell 2005 och allt är original, alltså inget är ombyggt.

Det jag vet är att det är en sc-4 boggie.

Så om någon kunde länka mig till en begagnad del som passar rakt av så skulle det superbra.


Mvh: Dennis
 

Dzadd

Medlem
16 sept 2012
6
0
1
Boliden
gå in på epc.brp.com så kan du ta fram artnr och gämföra. min gissning är att den är lika på alla MXZ med SC4 boggie

http://www.tordsmotorservice.com/reservdelar.php har flera skotrar på sidan som borde ha samma delar.
Rin och fråga om de säljer lös boggieskena.
Tack för tipset, men själv så blir jag inte klok på epc.brp.com, antingen är jag blind eller så finns inte min modell med eller så heter det något annat i listan :/
Och jag har mailat till tords motorservice nu och några andra så får väll svar i morgon.


Edit! Har nu fixat en komplett begagnad boggie med dämpare och allt från Tords motorservice så tack för tipsen! :)
 
Last edited: