trasi skoter :/

hockeybruden

Välkänd medlem
6 jan 2009
260
0
16
Luleå
igår va ja ute å körde en sväng me familjen, vi stanna av å åt lite.. sen skull ja ut å köra lite då var den helt död.. startsnöre for inte ut mer än en dm, sen blev det att ja drog skotern ist för att snöret for ut :S gick it heller starta me elstarten (som ja redan had gissa)... :( nån aning vad som kan ha hänt? :hmmmm2:
den lät inte konstigt eller något före..

Pappa lämnar in den på lagning i veckan, där lär lönen rycka.. ba den e lagad te påsk så :)

hockeybruden

Välkänd medlem
6 jan 2009
260
0
16
Luleå
den har nog skurit om de inte går att dra?
pappa drog i motorvariatorn, den satt fast.. sen funka skotern som vanligt igen.. men körde ba 10min sen kolla vi tändstiften (igen).. Då såg vi att det var alluminium från kolven.. så sen boxera vi hem den..

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
trasig kolv, trasig ves, kanske. svårt att veta varför och vad som är trasigt utan att öppna motorn och kolla.
är det stummt när du drar i snöret så ska du ABSOLUT INTE dra på elstarten, a big no no.

hockeybruden

Välkänd medlem
6 jan 2009
260
0
16
Luleå
snubben som vi lämna skotern te ringde imorse, det var inge fel på kolvarna :S han såg inge fel på skotern, it hans kollega heller.. men dom skulle kolla om det var något med motorvariatorn.. (tänkte bara meddela)

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Vänta nu, hade inte Liberty 800an problem med veven? Du får hoppas att det inte är den som spökar :)

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna
Vänta nu, hade inte Liberty 800an problem med veven? Du får hoppas att det inte är den som spökar :)
Jo! Dom har haft stora problem med veven, vred själv av en av mina Edge 800or:bawling: Men jag tror att om dom har kikat på kolvar och cylindrar så lär dom ha känt om veven var stum.

hockeybruden

Välkänd medlem
6 jan 2009
260
0
16
Luleå
Det hoppas jag då att dom gjorde, kollade veven, annars var dom ju inge bra.. pappa fick hämta hem skotern igår iaf, dom hittade inget fel på motorvariatorn heller.. både positivt å negativt, för något var det juuh.. :S

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Var det aluminium på tändstiften så är det ju nått som är väldigt galet. Var det lixom skrapmärken eller var det spån/bitar som satt där?