transport på släp

ume2

Aktiv medlem
4 nov 2009
66
0
6
Alfta
tjena
satt å läste instruktionsboken till skotern och plötsligt såg ja på en sida attom man skulle skjutsa på släp längre än en halvtimme skulle man tömma tanken..
Nån som gör det eller? Skulle tydligen kunna fylla cylindrarna med bensin annars.
 

Lindbom_Yamaha

Välkänd medlem
12 sept 2008
756
6
18
Hallstahammar/Älvdalen
Har aldrig gjort och kommer aldrig göra ;)

Hur drygt skulle de inte va o tömma tanken varje gång man ska frakta skotern. Nej då tar ja hellre fullt med soppa i cyllarna om de nu skulle hända.
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
När jag fraktade min viper så satt jag en plastklämma till plastpåsar på slangen från
tanken om man nu inte orkar montera bränslekran, och vad jag har läst så får inte
bränslenivån vara högre än förgasarna vid transport.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Japp vi transport kan dom flöda och fylla vevhuset mer eller mindre med soppa. Om du då får motorn till att tända blir det krökt vevaxel.... eller andra trevligheter. Märkväl kan hända, inte ofta det gör det men, räkna med kr och jobb om det inträffar.

Men om soppa nivån är lägre än förgasarna är det lungt.
 
20 okt 2009
48
0
1
Har aldrig tömt tanken innan jag har flyttat skotern på släp. Bara vridit av soppakranen på en gammal arctic vi hade annars hade den en förmåga att sura ner sig.
 
E

ejwbegysv

Har kört ca 1000mil med olika skotrar på släpvagnen utan problem iaf..
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Min gammla JAG AFS -89 hade en egenhet att fylla hela motorn med soppa om man körde på släp. Senare årsmodeller hade en kran... jag löste det med att göra ett veck på soppa slangen och ta ett skosöre och knyta åt under transport. Jag tror att det var själva pumpen som började pumpa av vibrationerna och att flotören släppteförbi när man körde på släp. Det vart absolut fullt i motorn, gick inte att rubba snöret.