Transport Kiruna - Söderut

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Vill ha ner en skoter från Kiruna. Helst till Stockholm men jag kan komma och möta upp inom en radie av ca 30 mil.

Om någon ska söderut eller vet någon som ska söderut så hojta till. Eller någon som har erfarenhet av ett billigt bra fraktbolag så tipsa gärna.

Skicka ett pm, mejla erikaga(a)kth.se eller ring:

073 fem noll två femton tjugotre

/ Erik
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Plockade hem en fyrhjuling till dottern från skåne och ÅF bjöd på frakten som enligt honom kostade 1500kr var än i landet han skeppade ut sina maskiner. Fick den till dörren med DHL.
 

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Ok, då måste han ha väldigt bra avtal, kanske via sin agent eller motsv. Har tyvärr inte så bra avtal med DHL men det blir dem om det inte löser sig på annat vis.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Jag kommer att köra ett tomt lastbil och släp ekipage ner ifrån Storuman kring den 6-8 november
och jag ska ner till Rimbo (ca 6 mil norr om sthlm). Så får du skotern ner till Storuman så kan jag hjälpa dig resten av vägen ner till Rimbo.

Mvh David
 

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
jag skeppade min skoter från kiruna till gävle för 3000, ska kolla va firman hette..
Det lät som ett bra pris, kolla gärna det tack.


vad är det för intressant du köpt?

Mvh//Robert
Det får ni se när/om jag får hem den :)


Jag kommer att köra ett tomt lastbil och släp ekipage ner ifrån Storuman kring den 6-8 november
och jag ska ner till Rimbo (ca 6 mil norr om sthlm). Så får du skotern ner till Storuman så kan jag hjälpa dig resten av vägen ner till Rimbo.

Mvh David
Det låter bra men det gäller att få ner den till Storuman, det är ju ändå 50 mil.


Jag har även fått ett erbjudande Luleå - Stockholm. Så om någon kan lösa Kiruna - Storuman eller Kiruna - Luleå så vore det grymt.

Vårat avtal hos DHL gäller inte för dessa sträckor, så att skicka från Kiruna till deras omlastningsterminal i Luleå kostar 2000 kr mer än hela vägen ner till Stockholm utkört till dörren.
 

deepowder

Välkänd medlem
23 feb 2010
142
0
6
östersund
Via DHL skulle jag och en polare få ner våra skotrar från Kiruna till Östersund för en tusenlapp var dagen efter, vilket såklart är ett grymt pris.
Men vi ville inte chansa att skicka och inte veta vad vi köpt så vi packade bilen och åkte 180 mil i ett sträck, tog ca. 30 timmar, men det var det ju värt! sjukare maskin..
 

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Nu står skotern iaf lastad på bil så nu är det bara att hoppas att den kommer fram i ett stycke :)

Tack så mycket edvinsjolund för hjälpen!