Transport kapell Nytro

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Någon som har koll på om detta fungerar som en transportkapell när man kör skotern på öppet släp? Har en Nytro med Skidplate fram och detta var de enda jag hittade. Någon som har erfaranhet av kapellet?
SMA-COVER-80-ACs.jpg
 

SRX-OLSEN

Välkänd medlem
5 dec 2009
164
0
6
Östersund
jag tycker orginal kapellen varit lite tunna att ha på släpet, blåser lätt sönder.
men det kan ju vara för de jag sett varit gammla...
snopro har däremot gjort riktigt rejäla kapell på senare år tycker jag,
både jag å farsan har varsina viking rs /nytro mtx.
bra passform och starkt tyg.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Fungerar för transport? Är dem gjorda för nytro? Har tidigare haft en Venture mp med kapell och det var ju jättestarkt och satt riktigt bra vid transport! Funderar just över detta kapell för nytro med skidplate fram, undra hur tajt det sitter?
 

Candyman

Välkänd medlem
26 okt 2009
220
0
16
Sundsvall
Orginalkapellet sitter grymt bra allfall funkar hur bra som helst vid transport, kan däremot inte säga nått om det där men jag skulle gärna vilja veta.

En liten bild med orginalkapellet på.
 

Attachments

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Skinz har ett kapell som är gjort för transport, täcker mer av maskinen och i bra material.
Länk till kapellen
Det där såg ut som ett kapell i min smak.
Rent generellt hatar jag att köra skotern på släp med kapell-dom gånger jag kört utan kåpvagn har jag spänt upp presenning på en ram som jag ställer framför skotern på släpet, framförallt för att slippa stenskott-och sedan tvättat skotern när jag kommit fram.
Mina erfarenheter är att kapell oavsett passform bara funkar som skydd när skotern står parkerad.
Kör man den på öppen vagn kommer det ändå in salt, grus, sand och annan skit, som sedan lägger sig mellan skotern och kapellet och skapar den där moderna, matta finishen på skotern...

Men det är min åsikt-andra tycker förstås att det funkar toppen.
Sedan beror det ju naturligtvis på vart man kör med släpet också. Jag bor ju vid kusten där vv älskar att berika vägarna med salt...kör jag sedan mot inlandet så skojjar dom sedan till det och går över till sand. *Urk* för den blandningen säger jag bara. :p
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Vet att duells skulle börja saluföra skinz produkter, du kan kolla med dom. Annars vet jag att NTC har en order på g från skinz som säkert går att fylla på.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
har inhandlat Yamaha Kapellet, så vi får se hur den sitter sen när ja fått ihop skotran! Postar en bild!