Trailingarmar gen2 vs edge

J00r

Välkänd medlem
4 jan 2006
282
1
16
36
Skellefteå
Nu är det så här att min gen 2a har fått smakat på ett träd och bulkhead fick sig en rejäl smäll.
Nu funderar jag på att köpa ett edge chassi som jag fått bra pris på och flytta över motor boggie och framvagn.
Då funderar jag på om det är samma längd på trailingarmarna på gen2an som på en edge? Funderar också på hur det är med a-armarna? Är det något mer som inte passar? Kedjehus osv?
 
Last edited:

SlotH

Välkänd medlem
1 jan 2000
152
0
6
Sverige
Visit site
Kedjehuset kommer inte att passa då de har olika CC mått på sekundäraxeln & drivaxeln.
GEN II = 17.91cm
Edge = 20.12cm

Dessutom har varken GEN II eller Edge A-armar, men jag antar att du syftar på paralellstagen. Eftersom att båda har CRC framvagn så bör de passa, men jag kan inte säga säkert.
 

J00r

Välkänd medlem
4 jan 2006
282
1
16
36
Skellefteå
Olika cc mått på sekundär axeln och drivaxeln? Menar du avståndet mellan axlarna eller? Hur är det med splines osv? Måste man köpa ett komplett hus? Jag tycker trailingarmarna och stagen ser äckligt lika ut.
 
R

Robin

Borde vara samma eller nästan samma längd på armarna,Dock är alla stag garanterat längre på edgen än Gen II.
Det grundar jag på pg från mitt Edge bygge.

mvh/Robin
 

J00r

Välkänd medlem
4 jan 2006
282
1
16
36
Skellefteå
Okej, såg nån annons på blocket, tror jag köper stag och trailingarmar då också så blir det ordentligt gjort. Skulle ju säkert gå förlänga genom att svetsa men men. Något mer som inte skulle kunna passa? Hur är det med motorfästen motorplatta osv? Båda har ju libertymotorer.
 
R

Robin

Det passar troligtvis rakt av, kolla och gämför sprängskisser så ser du ju vad som behövs bytas.