Tragisk lavinolycka!

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
31
luleå/Ösd/Storåbränna
Min manna är polis och de var hon som tog emot samtalet fårn den killen dom var uppe i fjällen å filmade och hoppade ni fattar säkert hur kul de är. Så han som stog nere å filmade fick ALL snö på seej alltså tänk så hämstkt och man har hela livet mot seej ochså händer de nåt sånt här bara i ondödan:(
 

jeNSI

Aktiv medlem
26 feb 2005
96
0
6
kiruna
Jo det är så satans tråkigt när det händer.. Känner dem 2 killarna som körde upp för branten och vet vem den som dog var.
 

Aviator

Välkänd medlem
1 jan 2000
176
0
6
Till ET 340:

Vi var där när det hände, pratade med killarna som hjälpte till att gräva fram honom. Otroligt tragisk händelse för killen och alla anhöriga

Men en helt annan fundering får jag när jag läser ditt inlägg. ehum.

Du är alltså född 93. = 13 år va? Du får alltså INTE köra skoter!
Din mamma är polis !? Låter hon dig verkligen köra skoter ? Sen undrar jag om hon verkligen får berätta om sina händelser i arbetet till dig. Tystnadsplikt osv.

Bara en reflektion....
 
E

Ej medlem/Inloggad

I was there last weekend riding up and down. Snow was extremely loose on hills where wind had blowed. There was about 30cm layer of new snow and below that there was just icy base.. Please everyone who are there or going there, keep your sleds running all the time if you are on the valley. If avy comes down, you dont have time to start your engines! And of course, keep away from dangerous steep hills with new snow!! Specially under cornices, they will roll down easily with just the voice of your sled.

My deep thoughts, for family and friends..no one deserves that!
 

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
31
luleå/Ösd/Storåbränna
Aviator skrev:
Till ET 340:

Vi var där när det hände, pratade med killarna som hjälpte till att gräva fram honom. Otroligt tragisk händelse för killen och alla anhöriga

Men en helt annan fundering får jag när jag läser ditt inlägg. ehum.

Du är alltså född 93. = 13 år va? Du får alltså INTE köra skoter!
Din mamma är polis !? Låter hon dig verkligen köra skoter ? Sen undrar jag om hon verkligen får berätta om sina händelser i arbetet till dig. Tystnadsplikt osv.

Bara en reflektion....

Min mamma e polis ja å jag e 13 år och jag har 4 skotrar 1 4hjuling 1 cross 1 bil;) min morssa e schysst vettu
 
E

Ej medlem/Inloggad

han hade över left om det hade varit puder som komm men det var block som komm blocken var lika stora som folkabussar
 

Moose

Välkänd medlem
1 jan 2006
162
0
6
Kan vara vettigt att ha en sådan där pejlings apparat (kommer fan inte på vad det heter) å spade med sig när man kör i riskområde. Det ser man ofta på när jänkarna kör på filmer , dom har ofta en spade på ryggen.