Trögstyrd M8000 -15 Skinz

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
har en 15 M8000 David McClure med Skinz concept framvagn. Är det någon mer som har lika framvagn som upplever den helt sjukt trögstyrd? Jag är 1,87 lång och är väl inte starke Adolf men inte direkt klen heller. Jag är totalt slut efter en dags körning och då är det inte nå McClure körning heller. Jag har provat att spänna främre i boogien och släppa lite i bakre, jag provade att släppa lite på framdämparna med väldigt lite förbättring. Har aldrig kört den med originalframvagn så kan inte jämföra, men vafan det finns ju tjejer på 1,60 som åker som svin med vanliga m8000 (nu säger jag inte att tjejer är sämre på att köra eller nåt) men ni förstår vad jag menar. Börjar bli jäkligt tröttsamt, så jag funderar fan på att försöka bygga om utväxlingen på styrningen om det inte finns nåt annat att göra. Tacksam för hjälp iaf.
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
CA Pro Bx med lägre köl. Brorsan har vanliga Bx på sin freeride å den kan man fan tro har servostyrning om man jämför.
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Min har efter ombyggnad av framvagn och att jag haft ett "flytta fram styret" block varit tungstyrd, monterade dit en std styrstång från en kort och ett 30mm block för att flytta fram styrstången ytterligare, inga glapp, mer lättstyrd och känns betydligt nättare det lilla jag kört, mkt nöjd!