Trögstartad Polaris Assault

Mark

Medlem
26 jan 2011
26
0
1
Hej!

Jag har en -09:as assault och i slutet av förra säsongen började han bli trögstartad mellan varven, ibland kan det hända att man får dra upp emot 15-20 drag innan han startar och ibland går det på andra draget som det vanligtvis ska gå. Jag har funderat lite på vad det kan vara och undrar om det kan vara TPS:en som krånglar?
Har ni några bättre förslag är jag idel öra! :blink1:
Kan tillägga att jag skulle öka bränsletillförseln på PC3:an som sitter i på mellanregistret ett snäpp just innan detta fel uppkom, men klantig som man var lyckades man inte hålla in alla tre knappar stadigt då man skulle dra igång den så man tryckte lite här och var efter att den startade. :embarassed: Detta ska dock vara återställt till mappen jag hade innan så det tycker jag inte kan vara problemet.


Mvh Marcus
 

Ockelbo300s

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
16
Ockelbo
Om den är tung att dra runt, särskilt när det är kallt kan det vara samma problem som jag hade på min 10.a. Den ville sura ner sig då man inte fick upp tillräcklig "snurr" när man drog igång den. Jag fick då dra flera gånger och samtidigt gasa. När jag bytte från "gamla" VES Gold till nya VES Gold Plus blev det mycket bättre, motorn blev betydligt lättare att dra runt fast det var kallt ute på morgonen. Nu startar den alltid på 1:a eller 2:a draget.
 

Mark

Medlem
26 jan 2011
26
0
1
Ok, det kan ju ligga nånting i det ni säger. Magnapullen gick sönder i vintras med så när jag fixade det bytte jag även startsnöre och det blev lite kortare än innan så jag kan inte dra lika långt så det med att den surar ner sig kan ju faktiskt stämma. Ska byta olja och till ett längre snöre så får vi väll se :D Tackar för svaren!