Touring med komfort?

plymouth_man

Välkänd medlem
1 jan 2000
288
0
16
Piteå
Jag har insett att jag inom kort kommer att behöva en touringmaskin (otäckt när man får såna mogna insikter), men har ganska liten erfarenhet av såna maskiner.

Jag tänkte lägga ca 30.000:- på en touringmaskin, vad får man för de pengarna? Jag behöver ingen jättemotor, men det får gärna vara en vätskekyld 600 eller liknande.

Det jag är mest intresserad av är komforten, både fjädringsmässigt och körställning. Min fru har en GTX 550f, den är bekväm att sitta på och fjädringen är helt ok, däremot är motorn för klen för min smak, och GTX:arna med större motor hamnar utanför min ekonomi.

Alla märken är intressanta, så låt höra nu, vad skulle DU välja, och varför?

//Hans L, Piteå
 

plymouth_man

Välkänd medlem
1 jan 2000
288
0
16
Piteå
Tripple tourung är riktigt trevlig. Sen har du ju konungen Panthera 1000 :) Ska jag nånsin köpa en touring ska jag ha en panthera 1000 :D
Jag var faktiskt och provkörde en triple touring häromdan, men känner mig inte rigtigt nöjd, den var någorlunda bekväm att sitta på, men vid fullt styrutslag tog handtagen i mina ben. Kändes som den var gjord för någon som inte är längre än 1,60....

Men det kan ju gå att lösa med en styrhöjare eller ett annat styre kanske.
Fler förslag?
 

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
57
Täfteå, Umeå
Jag har haft en pantera 1000 2001. Grym maskin men som med alla Arctic i de årsmodellerna har de sladdriga dämpare. Tyvärr är der rydefx på touringarna av ngn anledning.
Jag satte i fox och engans då blev det komfort.

Hade fetkärring bak med murikka och en jävla massa mat i boxen samt en pulka med ved.
Det märktes inte av, skidres i 120. Det var efter den fjällturen hon skaffade sig en egen skoter ;)

Att du slår knäna i styret.. kan det bero på AGLT styrningen vant dig vid från thundern ?