Totaldöd begagnad marknad?

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Det skiljer från min till en ny skoter ca 60 -70 tusen! Men folk kanske inte ligger på 80 tusen och därmed anser att om de ska ändå låna pengar så köper de nytt?

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
jag sålde min gamla skoter för 73 tusen, var en phazer 09a som hade gått 110 mil, det som var väldigt konstigt var att jag försökte sälja den efter påsk för 65 och fick inte ens ett samtal, och då låg vissa på 60 tusen, och nu i oktober såg jag att folk hade satt ut sina phazer igen och hade höjt priset på dom till cirka 68-70 tusen men som hade gått 300-400 mil, så jag satte 75 och fick sålt den samma dag för 73, så man blev förvånad att man fick 8 tusen mer nu än mitten på vintern !?
undrar om det är många som har höjt priserna på begskotrar till detta år ? när jag fick så bra för den,

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Tycker att många har för höga priser, håller på att söka skoter i prisklassen upp till 100, många som som rullat 200-300 mil, -09 och -10, priserna är ca 20000 under nypris, tycker det är för högt.

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
jo tycker jag med ! men kollade nu på en phazer på blocket exakt som jag hade, fast jag hade lite mer tillbehör, men en ska ha 75 tusen för en 09a, är ju egentligen jäkla saftigt när en ny kostar 94 tusen,

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
37
Ett tips!

Styr upp med en fraktfirma så att du kan ange ett fraktpris "fram till dörren" i annonsen. Då breddar du området för intresserade som kanske inte har möjlighet att hämta själva. Sitter just nu och kollar på maskiner och ofta faller de bort som jag inte kan hämta själv om dom inte säljs via firmor. Det finns många möjligheter till frakt men då krävs det ofta att säljaren tar maskinen till någon form av godscentral. Skulle nog kunna tänka mig att köpa "osett" om säljaren verkar ärlig och kan ange ett pris som inkluderar leverans.
Särskilt om alternativet är 100 mil med släp för att "kanske" åka hundra mil tillbaka med maskin köpt och lastad.
Jag vet att det finns "envägs-släp" men det innebär ytterligare en kostnad och 200mil blir det lik förbenat.

Den maskinen jag hade tänkt att åka och titta på i helgen försvann från Blocket igår efter att ha legat ute många veckor, så några får ju uppenbarligen sålt :-(
var det en m1000 -10? (A)