Totala km eller mil på skotern.. HUR MYCKET? Berätta! Vad har ni sett eller ägt

Nike_230

Medlem
16 apr 2010
32
0
1
Åland
Jag hade totalt 16050km med ski-doo mxz 600 -99
sen skar den för andra gången så jag sålde bort den i befintligt skick.
 

maqqe17

Välkänd medlem
18 aug 2008
492
1
16
Skellefte
Äsch de va ju ingenting. På kompisens ET 250 gick hastighetsmätarviren av på 1900 mil. Gick en bra bit efter det också, sen for (inte helt oväntat kanske) separatoljesmörjningen och den skar. ;)
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Grannen min är Lapp han har en Lynx Ranger V-800 -08 den har gått nu 2400mil så nu ska han byta till en LYNX 49
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Min SRX fick ett par nya kolvar efter 1050mil. Helt oskruvad motor innan det, ändå har jag aldrig skådat en så fin motor på insidan som den trots att den hade mest mil på sig. Bytte kolvar i onödan egentligen, hade räckt med nya ringar och nål lager.
 

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
när jag sålde min xlt så stog mätarn på 1481 mil ! och har en gammal everest 340 som gått lite över 2300 mil !
 

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Vi har en gammal ET 340, -86 tror jag det var, som vi är tredje ägaren och den har gått strax över 340 mil!
 

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Min Yamaha Vmax har nu passerat ungefär 1300 mil :)

PS: Kan ju säga att jag vet många Yamaha-skotrar som har gått upp mot 1500 mil utan rackel!
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Äsch de va ju ingenting. På kompisens ET 250 gick hastighetsmätarviren av på 1900 mil. Gick en bra bit efter det också, sen for (inte helt oväntat kanske) separatoljesmörjningen och den skar. ;)
hur fan lyckades ni få en et 250 till att gå över 2000 mil. min stod ju bara i garaget för det flög vikter och förgasaren deka jävlat stup i kvarten och sen var det alla andra möjliga fel på den. tilläggas att min gått kanske 1100 mil
 

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Tror mätarvajern "gick sönder" på tundran -98(en -96a)..Hade gått 576mil då.
Sen har den brukats så in i helskotta i renskogen, efter det mest av mig som skogsracer i riktigt tät skog. Den har hunnit med en hel del tunga kälkdragningar också, bla ved.

Bytt boggi skenorna, diverse boggi grejer, nått lager, glidklackar i sekundären, nålvetilen i förgasaren, en hel del insugsgummin, fixat magnapullen flera gånger, brukat några par plastbelag, styrstål, bytt matta en gång, fixat styrningen lite(svetsat och slipat styrkransarna)..Förra vintern gick jag igenom motorn i förebyggande syfte samt slängde på ett par pro x skidor(De gamla var slut och tyngre av plåt)
Sen rätat frontbågen, fixat diverse rost osv..Så klart en bytt en massa remmar också..

Trots allt den genomgått så är den ruskigt fin nu efter att jag fixat upp den med enkla medel=) De som säger att en 5900 eller 3900 är bättre i skogen har inte testat en -96as tundra. Enda gången den sviker är i branta backar och extremt mycke lös puder..Sen är det billigt med en-stånkare;)

Ja sen till de viktiga..Tippar på MINST 2000mil(Rotax 277 är nog rotax driftsäkraste motor, med tanke på hur mycke fullgas den fått genomgå, hehe..).