topplock lynx454

kAlle454

Aktiv medlem
9 apr 2007
70
0
6
haparanda
Tjena, nu är de så här att jag ska ta bort topplocket på skotern. Men jag undrar om det är något speciellt man måste göra eller om man måste skruva upp skruvarna i någon ordning. MVH, Kalle

kAlle454

Aktiv medlem
9 apr 2007
70
0
6
haparanda
Ok tack för svaret. Har ingen sprängskiss så vet inte hur man ska sätta tillbaka dem. Så om någon visste hur man skulle sätta och hur hårt man ska dra åt så pma. MVH Kalle

b00

Medlem
27 jan 2008
38
0
1
Haparanda
Tjenare kalle,, du ska korsdra muttrarna till topplocket,, Men komihåg att när du öppnar topplocket så måste du köpa ny topplockspackning annars kan det gå åt hellvete,, Börjar dra tjuvluft eller läker glykol in i cylindrarna osv osv. Får jag fråga är det tihinen? :p

b00

Medlem
27 jan 2008
38
0
1
Haparanda
Du måste korsdra muttrarna till cylindern när du ska sätta dom på plats.. alltså om vi säger att du har 5 muttrar per cylinder så ska du först skruva dit alla skruvar försiktigt,, Sen börja spänna först den översta sen understa sen den till höger sen den till vänster osv osv.. vet inte hur mycket tryck det ska vara på dom men jag brukar spänna dom för hand själv med ett vanligt spärrskaft dra åt ganska rejält och KOM IHÅG att lägga dit en ny topplockspackning efter att du öppnat!!!