J Jaockala Välkänd medlem 28 nov 2009 658 0 16 18 nov 2012 #1 Halloj Kom att tänka på, går det att tona(solfilma) en skoterruta? eller fungerar det bara på glas kanske? rutan på min Xp är genomskinlig men jag vill ha den svart :madgrin:
Halloj Kom att tänka på, går det att tona(solfilma) en skoterruta? eller fungerar det bara på glas kanske? rutan på min Xp är genomskinlig men jag vill ha den svart :madgrin:
LynxtuktarN Välkänd medlem 11 jan 2011 1.124 4 16 Obbola 18 nov 2012 #2 Försökte tona mina lyktglas med svart solfilm elr va de nu hette, gick åt pipsvängen för mig iaf. Fastna o blev bubbligt o fanhans moster
Försökte tona mina lyktglas med svart solfilm elr va de nu hette, gick åt pipsvängen för mig iaf. Fastna o blev bubbligt o fanhans moster
T.N.T. Välkänd medlem 26 feb 2009 3.144 5 36 Gänsen mellan Falun å Borlänge 19 nov 2012 #4 annars finns ju svart toningsspray, spraya tunna lager, ju fler destå mörkare ruta. Finns att köpa på bla. mekonomen.
annars finns ju svart toningsspray, spraya tunna lager, ju fler destå mörkare ruta. Finns att köpa på bla. mekonomen.
Andre_023 Välkänd medlem 7 maj 2008 471 3 18 Falun 19 nov 2012 #5 Jag har "filmat" mina lysen med en billig film från biltema. Vart helt ok. Testade även att filma rutan men det vart inte så bra, så jag tog toningsspray och la på en massa tunna lager och det vart riktigt bra! Så de är bara att spraya!
Jag har "filmat" mina lysen med en billig film från biltema. Vart helt ok. Testade även att filma rutan men det vart inte så bra, så jag tog toningsspray och la på en massa tunna lager och det vart riktigt bra! Så de är bara att spraya!
N niilsson Välkänd medlem 9 aug 2011 498 0 16 uppe i norr 19 nov 2012 #6 Använd vinyl istället! Blev bra för mig och man ser inte bubblorna lika bra som med toning.
Sir Alop Välkänd medlem 30 sept 2011 1.078 0 16 19 nov 2012 #7 Jag har sprayat flera rutor på insidan med mattsvart och det funkar kanon! Om man vill kan man rugga upp insidan lite lätt med slip-papper först. Billigt,snyggt och hållbart!
Jag har sprayat flera rutor på insidan med mattsvart och det funkar kanon! Om man vill kan man rugga upp insidan lite lätt med slip-papper först. Billigt,snyggt och hållbart!