tona lyktorna eller köpa nån slags av plast?

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
tja!
funderar på att tona lyse på min skidoo xrs 800 - 12
men fundera om jag ska köpa toningsfilm eller sätta för nån plast på nå vis?
nån som har någon erfarenhet av det och vet vad som blir bäst?

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
För mig vart de inte just nå sämre, lyser tillräckligt för å ta sig hem på kvällen om man skulle behöva.
Mattsvart lykttoning från biltema.

Marcus.

Välkänd medlem
25 feb 2012
369
4
18
Ånge
Har också mattsvart toning från biltema och som sagt så lyser det inte så mycket sämre. Helt klart över förväntan när jag satt dit de :)

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
okej låter bra de!
men hur är de om man skulle komma på att man vill ta bort de en dag? är det ett helvete att få bort?

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Med risk för att framstå som sjukt gammal...men är lite nyfiken. Varför vill man tona/filma lysena? Är det bara för utseendets skull? (vilket är anledning nog :) )

Även om jag kan tycka det är snyggare så strävar jag snarare åt andra håller och försöker få så mycket lyse det bara går för att förlänga dagarna och motverka flatljus. :)

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
För utseendet, inte kul att ha lika skoter som alla andra.
Håller mig hemma medans det är mörkt med eller utan toning på lyset men om de skulle bli de så finns de tillräckligt med lyse för att ta sig hem.

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Tror det var denna film jag använde först. Så är det den så är den ju bara skuren så att den täcker den delen som "syns" så lös igenom runt kanterna tyckte jag.

Så jag köpte vanlig hålfilm (samma film fast oskuren) för 100kr/kvm på lokala reklamtryckeriet och sprayade den svart. Sen var det bara att plocka lös lyktan och klistra. Fram med rakbladet och skära bort det som hamnade utanför :).

Dock finns det färgad hålfilm. Så man inte behöver göra som jag mitt nöt. För blir ju vitt när man är i riset å nöter bort färgen på filmen :/.