tomgång

• Trådskapare Deleted member 6797
  • Startdatum
D

Deleted member 6797

vilken skruv är tomgångsskruven på min edge 600?

för efter ja har kört på vattnet har den fått lite hög tomgång men annars funkar allt å den går bra:)

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
vilken skruv är tomgångsskruven på min edge 600?

för efter ja har kört på vattnet har den fått lite hög tomgång men annars funkar allt å den går bra:)

remen kanske blivit lite för smal? den ska ju som bekant "ta i" litegrann vilket sänker tomgången något. det är ju rätt stor belastning med "vatten åkning"

D

Deleted member 6797

remen kanske blivit lite för smal? den ska ju som bekant "ta i" litegrann vilket sänker tomgången något. det är ju rätt stor belastning med "vatten åkning"

men den har gått bra nu i en månad efter vatten åkandet men it nu efter de ja böt styre för nån da sen:)

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Är det inte ganska uppenbart att gaswiren är för spänd?
Kan inte vara så mycket annat.

D

Deleted member 6797

Är det inte ganska uppenbart att gaswiren är för spänd?
Kan inte vara så mycket annat.

tror inte de e gaswiren för provar man gasa så varvar den mer å går ner igen i varv. för ja drog bara ut dosan där gasen sitter på å hedde tillbaka den på orginalstyret.

D

Deleted member 6797

den varvar enligt varvräknarn ca 4 tusen på tomgången å normalt e väll 2?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Kolla om vajern är skadad. Kan ju vara att den tar tjuvluft så kolla insugsgummina om du har nå sprickor.

D

Deleted member 6797

Kolla om vajern är skadad. Kan ju vara att den tar tjuvluft så kolla insugsgummina om du har nå sprickor.

den kan ju inte ta tjuvluft för ja böt styre? ja tog ju bara loss wiren från handtaget å satt dit den igen, skotern går bra förutom att han varvar 4 tusen på tomgången:) men ska kolla så wiren inte e för spänd

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
nånting har ju blivit späännt kan ja ju säga..eftersom att wiren framför den där dosan inte är allt för kort så tror ja på att du lyckas dra upp viren lite när du dragit i dosan...

och enligt mig så är även 2500varv lite mkt... jag har tror ja 1500 på min IQ.. man har ju ett kort litet sträck på varvräknan som visar typ vars tomgången ska ligga

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
den kan ju inte ta tjuvluft för ja böt styre? ja tog ju bara loss wiren från handtaget å satt dit den igen, skotern går bra förutom att han varvar 4 tusen på tomgången:) men ska kolla så wiren inte e för spänd
Men insugsgummin är en slitage vara och går sönder, gummi torkar och spricker.

R

Robin

Enklast, prova trycka ner armen vart gasvajer sitter fast på förgasarbryggan.
Med all säkerhet kommer den att kunna tryckas ner en liten bit, din tomgång kommer sjunka och du kan konstatera att du har en för spänd vajer, alt hakat upp sig någonstans.

D

Deleted member 6797

Om den hade normal tomgång innan du bytte styre så är det nästan löjligt uppenbart att wiren är spänd
eller kan de va för att den är kall och choken är på? glömde bort att säga att den gick upp i 4 tusen på en gång. har ej provat att slå av choken men får göra de i morgon

nånting har ju blivit späännt kan ja ju säga..eftersom att wiren framför den där dosan inte är allt för kort så tror ja på att du lyckas dra upp viren lite när du dragit i dosan...

och enligt mig så är även 2500varv lite mkt... jag har tror ja 1500 på min IQ.. man har ju ett kort litet sträck på varvräknan som visar typ vars tomgången ska ligga
ska kolla upp på varvräknarn också då

Men insugsgummin är en slitage vara och går sönder, gummi torkar och spricker.
kan ju it ha sprucki på en timme?

Enklast, prova trycka ner armen vart gasvajer sitter fast på förgasarbryggan.
Med all säkerhet kommer den att kunna tryckas ner en liten bit, din tomgång kommer sjunka och du kan konstatera att du har en för spänd vajer, alt hakat upp sig någonstans.
ska göra det

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
njaa att choken är på vet ja väl inte :) har aldrig upplevt att mina skotrar har stuckit iväg till 4000varv vid chokning:p låter som att trotteln är uppdragen i förgasaren..och där med ger högre tomgång.. detta genom att din wire är för spänd..

dahlqvist_

Välkänd medlem
4 feb 2008
418
0
16
Fällfors, Skellefteå
tror inte de e gaswiren för provar man gasa så varvar den mer å går ner igen i varv. för ja drog bara ut dosan där gasen sitter på å hedde tillbaka den på orginalstyret.

Skulle ju då direkt prova släppa på sträckningarna på gaswiren. o sen ta upp trottlarna o kolla så de smider som de ska.

Men vadå, klart den varvar mer om du gasar o sen går ner i varv där du var innan du gasade trots att du har för spänd wire??

D

Deleted member 6797

Skulle ju då direkt prova släppa på sträckningarna på gaswiren. o sen ta upp trottlarna o kolla så de smider som de ska.

Men vadå, klart den varvar mer om du gasar o sen går ner i varv där du var innan du gasade trots att du har för spänd wire??
ja den går upp i varv om ja gasar men går ner till 4 igen när ja släppt gasen

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
antagligen för att wiren är sträckt.... finns typ inge annat alternativ... så enligt mig.köp längre wire lr förlängare...