Tomgång på 6000 varv ?

Easy360s

Välkänd medlem
Har nyss köpt en rev 440/600 -07 och är bra sugen på att testa den.. men nu har de uppstått ett problem.. När jag drar igång skotern drar varven upp på 6000 direkt.. Som att gasen skulle ha hakat sig men de har den inte.. :S Har kollat insugsgummina och dom har små torr sprickor men ingen som går igenom.. Vad kan de vara som är fel? Måste ju vara något som hakat sig i förgasaren eller?. Ingen som varit med om samma sak?
/Jens
 

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
16
Bjästa/ Örnsköldsvik
Har nyss köpt en rev 440/600 -07 och är bra sugen på att testa den.. men nu har de uppstått ett problem.. När jag drar igång skotern drar varven upp på 6000 direkt.. Som att gasen skulle ha hakat sig men de har den inte.. :S Har kollat insugsgummina och dom har små torr sprickor men ingen som går igenom.. Vad kan de vara som är fel? Måste ju vara något som hakat sig i förgasaren eller?. Ingen som varit med om samma sak?
/Jens
Har inget vettigt svar på det där.
Men måste fråga. Vad tusan är inslagsvarvet på den om den varvar upp till 6000 men ändå står still? :eek:
Eller är remmen borta?
 

Byrje1

Semi PRO sledder
23 okt 2009
185
0
0
Ume�
kan vara som så att trotteln har fastnat vilket kan leda till denna varvning. prova att knacka på förgasarna med en skruvmejsel lr något, starta och hoppas på de bästa.
 

Easy360s

Välkänd medlem
kolla om insugsgummit är helt kan vara att den drar tjuvluft då cp varvar dem direkt
Läs! Har kollat de.. Men tror att de kan vara att gas wiren har hakat sig ändå.. men de var så lite så de syntes inte.. för trottlarna Stänger inte helt utan de är typ 1cm glipa till fullt stängt.. måste vara de. när jag lyfte upp skotern märkte jag att de är ju full gas den hakar sig på bara de att de va så lite gas så när skoterns var ned sänkt orkade den inte börja gå frammåt så varvet stannade där på 6000. Låter troligt?