Tobe värt sitt pris?

Heelena

Ny medlem
9 dec 2018
1
1
3
49
Sverige
Vet inte om detta är rätt forum men ni bör vara många som har en del kunskaper och åsikter. Jag ska köpa nytt skoterställ och funderar på märket Tobe.
Jag har prövat nästan allt annat på marknaden och det enda jag egentligen varit nöjd med är ett tvådelat Scottställ. Var torr i alla väder och frös aldrig. Nu är jag nyfiken på Tobe men är det värt de höga priserna? Hur är kvalitén? Förra året prövade jag mounsuite fodrad från både scott och fxr och var inte nöjd. Frös vid ländryggen och bak. Dessutom fick jag lägga massvis med pengar på olika underställ för att försöka hålla värmen. Skulle gärna vilja ha just mounsuite.
Så vad är era erfarenheter av Tobe?
 
Reactions: Edvards

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Körde med en Tobe kevlar onepice i 3 vintrar, sen började den släppa väta igenom och jag köpte mig en klim onepice för dyra pengar. Efter 5 dagsturer Så såg den ut att varit med om ett krig, hål och revor överallt... sålde den billigt då den såg ut som ett lapptäcke med alla lagningar. Och köpte mig en fjolårs modell tobe för pengarna. Kör dubbla underställ och med knäskydd/skyddsväst. Börjar det närma sig 20- så tar jag även på mig en tunnfleece tröja.
 
Reactions: Edvards och Heelena