TNT

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
TNT IT'S DYNAMITE !:rock:

Fan vad jag gillar min tnt :) I dag var det daxs för första puder pumpandet :) och jag måste säja att tnt'n är grym på att ta si fram i lössnön !(ca.50cm+) Fastän den är en kort maskin ! iof så har jag 44mm kammar på mattan men ändå:D Övade lite på att burka hehe ! där har jag mycket och lära ännu :p lyckades välta :) men kul var det !

enduro583

Välkänd medlem
14 nov 2008
238
0
16
gällivare
var också och prövade en kompis tnt han har just byt till 44 racing matta, kunde bränna på rulle så länge det var mkt snö, jvl roligt innan var det bara 32 den reste knappt. så skaffat dig en grymt roligt maskin:)

trailking_711

Medlem
6 feb 2009
26
0
1
Älvdalen/Sigtuna
Tja!

Jag är lite sugen på en TNT har inte kört en sån.
Är du nöjd med motorn?
Har fått för mig att den inte är så snabb. Jag kanske har fel.
Jag tycker F7an har skönt drag från 50-60km/h >

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja!

Jo nog rör den på sig allt:) den gör vä ca_90-100km/h på 1/2gas så den lär väl toppa 150km/h iaf :) har inte gasat så mycket ännu då jag bara kört 20mil :) Men axandet är det inget fel på :9 och den går upp på rullen vid rätt före. Men jag tror att man skulle kunna ha lite tyngre vikter i primären då den är nerväxlad 2kugg vilket gör att primärn inte växlar upp riktigt förrens strax innan halvgas då suger skotern i väg ordentligt :)så att man känner det i armarna :laugh:

Lössnö egenskaperna är väldigt bra med 44 kammar ! man kan stanna helt i uppförsbackar med puder upptill den främre lyftbåfen för att sena dra på utan att köra fast :) och om man "över burkar" så att man måste vält tbx skotern så är det bara att gasa på !

D

Deleted member 9532

Haha, nej det var inte menat åt dig. Det var nån som gjorde en massa reklaminlägg.

Åter till topic :)

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Tja!

Jag är lite sugen på en TNT har inte kört en sån.
Är du nöjd med motorn?
Har fått för mig att den inte är så snabb. Jag kanske har fel.
Jag tycker F7an har skönt drag från 50-60km/h >
Din F7:a har väl ca 140hk och TNT har väl runt 105-110hk men å andra sidan så väger TNT mycket mindre så det kanske blir ett dött lopp? Men upp till 100 borde nog TNT:n hänga med, vilket är mest intressant. Någon som kan bekräfta min teori? :eek:

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
jaha du menar så ...:laugh: Jo iom att tnt är så smidig och lätt så kan man köra snabbt efter leden oxå :rock:
Jag tycker iaf att motorn är pigg !

denTTa

Medlem
7 jan 2009
44
0
1
antnäs
jag var i en kompis stuga i kittelfjäll, var ca 1 meter puder när vi kom ditt där fick jag låna en TNT var sjukt roligt med 44 matta matade man satan fast efter pakat led var det nästan lite sikta skjut haha reste satan då.:D