Tjutande rem

Enterprise

Välkänd medlem
5 mar 2007
136
0
6
Pajala
Remmen tjuter när jag kör med min summit 600-00 .
Jag har bytt motorkuddar linjerat variatorerna, rengjort variatorerna och ny rem men ändå tjuter den.
När jag hade linjerat variatorerna så var skotern tyst,inget tjutande hördes men efter ett tag så kom det tillbaka och börjar efter 5000 varv.
Sen så luktar det ju rem också så det kan inte komma från något annat ställe, sen så kör jag nu med en ultimax3 och innan var det orginal och det vart samma tjutande med båda.
Så är det någon som haft samma problem som jag ?
 

polaris_edge_600

Välkänd medlem
28 jul 2007
266
0
16
hade samma ljud, men det är nog för att den är ny, efter ett tag slutade det för mig, sen idag fick ja lite vatten på remmen å då tjöt den lite..
 

Enterprise

Välkänd medlem
5 mar 2007
136
0
6
Pajala
hade samma ljud, men det är nog för att den är ny, efter ett tag slutade det för mig, sen idag fick ja lite vatten på remmen å då tjöt den lite..
Jo när dom är nya så brukar dom ju tjuta lite men inte som på min då jag nu kört en 50 mil på den och den tjuter fortfarande..samma om jag byter tillbaka till orginalremmen jag hade före.
 

polaris_edge_600

Välkänd medlem
28 jul 2007
266
0
16
kolla så att inte remmen ligger för högt upp över sekundären, den ska bara vara 1-2 mm överom den, flyttade ner min ultimax 3 rem för den satt för högt å sen slutade den tjuta på en gång ! :D
 

Enterprise

Välkänd medlem
5 mar 2007
136
0
6
Pajala
har kollat så remmen ligger längre ner nu för ultimaxen är ju lite kortare än orginal..

Jag har rengjort variatorerna ytligt med Bräckleen..men jag ska väll ta isär sekundären nu i helg, till primären har jag ingen avdragare så det får vara då.