Tjutande Drivrem

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Det vanligaste är att remmen är slut dvs för smal då blir den automatiskt också för lång och det medför att den kan börja slira, men om remmen är ny så börja med att rengöra variatorerna å se till att allt löper lätt och utan glapp, kolla samtidigt linjeringen och C-C måttet mellan variatorerna så ska du se att det blir ordning på torpet...
 

Mach 1

Välkänd medlem
1 jan 2000
210
0
16
vad har du för variator rem??? det skall vara bombardier variatorrem i lynx och ski-doo annars börjar det tjuta ur remmen eftersom den slirar...

men som sagt det kan nog vara nåt annat som är fel också..
 

lwe

Aktiv medlem
2 dec 2004
71
0
6
Gävle
Har problem med min rem med! satt på en ny orginal-rem förra veckan och den ligger för högt upp på sekundären, så den låter illa när man står på tomgång och när man kör sakta. Jag har en mxz -05, Går det att justera sekundären så den går isår lite mer?
 

lwe

Aktiv medlem
2 dec 2004
71
0
6
Gävle
Sök här på forumet om detta. Jag läste i annan tråd hur detta fungerar. Det ska finna några brickor man tar bort på skruvar för att sära på skivorna i variatorn.
Har sökt men inte hittat nåt! Nån vänlig själ som kan hjälpa mig?
 

lwe

Aktiv medlem
2 dec 2004
71
0
6
Gävle
Tack!
Har jag fattat rätt om man ändrar till lägre siffra så får man större mellanrum eller?
Min står på 5 alltså ska jag ändra den till typ 4 för att få större mellanrum mellan skivorna?