"Tjejskoter"

Kkariins

Medlem
10 mar 2013
6
0
1
Norrland
Jag ska köpa min egna skoter till våren (då priserna har sjunkit lite då jag är student). Jag har kört skotrar förut och är inte gasrädd. :blink1:
Vill ha en lätt skoter (5-600cc?), ska gå bra att leka med i djupsnö,skog osv. Men ändå gå bra efter led och kunna gasa fint med..

Jag har fått lite tips på zr 500, olika av skidoo och lynx på 5-600.
Vad rekommenderar ni?

Tacksam för svar!

Kkariins

Medlem
10 mar 2013
6
0
1
Norrland
Oj glömde jag det..
Men 20-25 som högst kanske, kan gå högre om skotern är riktigt bra men på ett ungefär där då jag är student. :)

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Lynx och skidoo har fina chassien i den prisklassen, rent spontant kommer jag o tänka på lynx enduro 700, rave 800 eller mxz 6/7/800 årsmod 00-02, har kört bra mycket med dom chassiena och dom är riktigt härliga för att ha några år på nacken, personligen gillar jag lynx mer pga dämpningen och deras RCG-boggie som sitter i dom modellerna men det är en smaksak. Absolut inge fel på skidoos fjädring heller för den delen

En 500 avråder jag dig att köpa, fina maskiner med snål o driftsäker motor men man lessnar fort på effekten i dom (iallafall jag) bra axx men sen äre int mycke kvar tyvärr, duger på led men då man ska ut o bomba puder saknas det effekt dom gånger jag har testat iallafall

En 700a är en riktigt trevlig motor faktiskt, hyffsat snällt register men endå bra kraft som man tar sig långt med

Sen har du ju summit modellerna i 20-25 000 kr prisklassen också, dock har jag inte testat det längre chassiet så hur dom är utanför led låter jag bli osagt än så länge.. Man tar sig långt med en kort också, handlar lite mer om teknik och att planera körningen på ett annat sätt ;)

Oj jävlar, här sitt man o skriv en hel roman snart känn jag, måst lugna mä.