Lynx och skidoo har fina chassien i den prisklassen, rent spontant kommer jag o tänka på lynx enduro 700, rave 800 eller mxz 6/7/800 årsmod 00-02, har kört bra mycket med dom chassiena och dom är riktigt härliga för att ha några år på nacken, personligen gillar jag lynx mer pga dämpningen och deras RCG-boggie som sitter i dom modellerna men det är en smaksak. Absolut inge fel på skidoos fjädring heller för den delen
En 500 avråder jag dig att köpa, fina maskiner med snål o driftsäker motor men man lessnar fort på effekten i dom (iallafall jag) bra axx men sen äre int mycke kvar tyvärr, duger på led men då man ska ut o bomba puder saknas det effekt dom gånger jag har testat iallafall
En 700a är en riktigt trevlig motor faktiskt, hyffsat snällt register men endå bra kraft som man tar sig långt med
Sen har du ju summit modellerna i 20-25 000 kr prisklassen också, dock har jag inte testat det längre chassiet så hur dom är utanför led låter jag bli osagt än så länge.. Man tar sig långt med en kort också, handlar lite mer om teknik och att planera körningen på ett annat sätt
Oj jävlar, här sitt man o skriv en hel roman snart känn jag, måst lugna mä.
kort sagt, jag trivs bra med dom chassiena dom åren jag körde dom, om polaris/arctic cat är bättre i dom prisklasserna vet jag int då jag int testat dom, fast på rak arm kan jag säga att artic cat har ju en fördel med att dom var rätt tidiga med sin "nya" framvagn, altså med a-armar ist för trailingarmar
Ja det var min åsikt och var vad jag hade o skriva