Tips, trix och fixs?

phazer_for_life

Aktiv medlem
14 nov 2007
50
0
1
Hej! har en phazer 480 som jag skulle vela fixa till..

så kom med tips på:vilka trim som finns, pipor, variatorer etc (för och nackdel med dom), dämpnig, matta etc.

ja allt som behövs för att göra den ultimat:)
Mvh//tobbe
 

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
Få tag i en singel pipa de e de enda som behövs..följ instruktionerna på den vad gäller förgasar munstycken o variator bestyckning.absolut bästa trimmet för pengen...man kan som steg 2 göra två extra kanaler i insuget o snygga till den övrigt i cylindrarna för ytterligare effekt...detta e den driftsäkraste kombinationen utan tvivel
 

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
mattor e en sak sak..det beror på hur du kör o vilka krav du har..skulle inte satt in mer än 32mm matta i den..sen e fox.öhlins engans eller ngt annat kvalle märke tusen falt bättre än orginal vilken dag som helst
 

Leffee

Välkänd medlem
25 okt 2006
406
0
16
Sävar
den är ju som sagt fläktkyld och kommer nog skära om du säger trimma som "fan".. om det tex är lite varmt ute.
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Maskinen går inte varmare bara för att du har dubbelrör,
med dubbelrör går den som den ska det som gör att den går varmare är tummen men kör du som folk så är dubbelrör inga problem på en fläktis.
 

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
och vem satsar 15000 på ett trim till en 10 tusen kronors skoter om man inte e född me guld sked i truten o louis vuitton blöjor på häcken!...tror ingen vid sina sinnesfulla bruk gör det till en så gammal skoter..en beg pipa för en tusing eller två e ju lätt värt!..annars kan man ju byta skoter..för den har ju som sagt begränsning i sin fläkt kylning
 

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
Maskinen går inte varmare bara för att du har dubbelrör,
med dubbelrör går den som den ska det som gör att den går varmare är tummen men kör du som folk så är dubbelrör inga problem på en fläktis.
Mer effekt e lika med mer värme...oavsett singel,dubbel,trippel eller quad pipor etc...det är där det händer..hk alstar värme som ska ta vägen ngnstans...o det e din lilla kylfläkt som inte klarar av jobbet längre!
 

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
brainstorm: Försök trycka ihop dina inlägg lite och inte skriva så meningslöst. Ser dig skriva överallt nu.

"Totalt antal inlägg: 99 (13.40inlägg per dag)"
meningslöst?:eek: trycka ihop??utveckla det där lite tack..då jag ENDAST försöker hjälpa de hjälplösa!skriver inte alls överallt men där jag har ngt att tillföra!!.annars håller jag käft då det dels inte intresserar mej o om det finns andra som har den kunskapen o kan hjälpa till!Tack för ordet:)
 

fräser.

Välkänd medlem
19 sept 2007
124
0
6
Lse
Byt till tyngre vikter i variatorn och styvare fjäder. Då blir det stor skillnad mot original :p jävlit rolig.