Tips till ny 600rr ägare?

eron

Välkänd medlem
19 aug 2010
296
1
18
Boden
Tjenare har precis inhandlat en 600rr. den var köppt ny på motor huset med slp "kittet" pipa burk skidor och v-kitt.. är det justerbara viktpinnar i det?..


Har ju som lite tid att gå igenom den ordentligt nu innan vintern så jag tänkte fråga vilka grejjer man ska kolla extra noga. Vanliga fel? något som man bör ändra på eller liknande?

vet att det finns mycke info om det när man söker men kan ju vara bra att samla det på samma ställe för de som köper en 600rr så är det lätt att hitta också.

Mvh eron
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Vad jag har hört ska dem ha problem att drivaxeln nöter hål i luftburken
 
C

CROA

"Vad jag hör.."

Nej, ej om den är orörd!
Problemet uppstår bara när folk varit å pillat och inte monterat tillbak luftburken ordentligt, Det krävs lite våld.

Har egentligen bara 2 saker att anmärka/ge dig tips om.

Innan du tankar upp maskinen, töm tanken helt.
Markera sedan upp tanken genom att fylla på tex 5L åt gången och markera vart det är osvsov. IQ tankarna är riktiga lurifoxar, när du tror att du endast har någon liten kvar ligger det mer än oftast säkerligen 20L kvar i tanken.

Och 2, köp på dig lite munstycken.
Oftast går dem fett och jag antar att Motorhuset inte har lirat in den dessto mera än att den går "bra".
Även med pipa bör du kunna gå ner flera steg på MJ och säkerligen något på PJ också.
Men det är som sagt inget du kan börja mixtra med förens vintern kommer.

Utöver det är de en kalasfin maskin.
 

eron

Välkänd medlem
19 aug 2010
296
1
18
Boden
tackar för svaren, jo bestyckningen ska jag kolla men det blir ju till vintern som du säger. bra tipps om att märka upp tanken :)