tips slp m.m.(förstör ej tråden)

dajje1

Aktiv medlem
25 mar 2007
76
0
6
Kalix
efter att den förra tråden totalt ballade ur och det blev pajkastning av allt ihop så kan ni väl ta er i kragen och sköta er i denna tråd så den slipper låsas.

vitsen med förra tråden var att tipsa om powder pro skidor, och inte starta verbalt priskrig om vem som handlar billigast.
så ta det för vad det e och lägg gärna till era egna tips.

som jag skrev i förra tråden som gällde slp powder pro skidor, så hittade jag dom på byggvaruhuset K-Rauta i torneå. dom har försäljning av både ski-doo och lynx och har över lag lägre priser än i Sverige. skidorna betalade jag 360 euro för , inklusive fästplatta och styrstål. blev med den dagens valutakurs 3471 kronor vilket jag tycker var ett bra pris utan att behöva beställa.

dajje1

Aktiv medlem
25 mar 2007
76
0
6
Kalix
sen så köpte jag en orginalrem till renegaden som jag betalade 80 euro för(ca 750 kr) mot för de 964 kronor som kalix maskiner vill ha för samma rem. sen så ska vi inte tala om vad oljan kostar over there. en 4:a mobil 2T kostar bara 170 spänn, mineraloljan 105 spänn för en fyra. bombardiers orginal 24 euro för en 4:a. mobilojlan kostar bara en fjärdedel av vad den kostar i Sverige. dom har annan miljöskatt på olja i soumi

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
45
Umeå/Boden
Inte nu för att vara taskig eller att den ens hör till tråden (så du och alla andra får ursäkta)

Men om du spårar upp en rem i finland som kostar så lite som 200 spänn mer är verkligen skoteråkning rätt fritidssysselsättning för dig?

Själv skulle jag inte ens orka beställa från någon annan än lokala företagare om jag inte tjänade tusenlappar på den (såklart inte remar jag menar då)

Kan ju faktiskt vara värt att stödja lokala företagare med iaf småsaker som remar oljor m.m , skatter är ju inte något som lokala företagen rår för

På större saker som skidor mattor etc så kan jag mycket väl förstå att man letar runt lite, men orka leta runt för att spara 200 spänn låter lite overkill

Som sagt igentligen hör det inte till din fråga så du får ursäkta

För att återgå till din fråga så finns här ett par slp skidor för 350 dollar (ca 2100kr)
www.powerhouseusa.com

Men ska man då lägga på frakt + alla andra tillkommande avgifter så tror jag endå att du gjort en bra affär

Last edited:

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
Det tar väl ca 45min med bilen att åka utomlands om man bor i kalix...
Jag har ca en och en halv timme dit och det lönar sig varje gång man åker dit(bortsett från ikea) då bla alkoholen och ammunitionen 21euro per 20skott sist jag var.. 20pluggar hemma går på 350-400spänn..

alla tips på vad man ska shoppa i finland tycker jag iaf är bra åtminstone för oss i bd län ..
För att det är billigt i staterna vet väl alla vid det här laget..

Dajje hade dom remmarna på k-rauta också?

dajje1

Aktiv medlem
25 mar 2007
76
0
6
Kalix
Sv: öhlman

jepp. det har dom. där kan du strosa in bland köksinredningar och bastuaggregat och handla allt som hör till ski-doo och lynx. do säljer ju dom maskinerna där. i princip allt e billigare än hemma. oljorna hittar du på ojanperä.

dajje1

Aktiv medlem
25 mar 2007
76
0
6
Kalix
Inte nu för att vara taskig eller att den ens hör till tråden (så du och alla andra får ursäkta)

Men om du spårar upp en rem i finland som kostar så lite som 200 spänn mer är verkligen skoteråkning rätt fritidssysselsättning för dig?

Själv skulle jag inte ens orka beställa från någon annan än lokala företagare om jag inte tjänade tusenlappar på den (såklart inte remar jag menar då)

Kan ju faktiskt vara värt att stödja lokala företagare med iaf småsaker som remar oljor m.m , skatter är ju inte något som lokala företagen rår för

På större saker som skidor mattor etc så kan jag mycket väl förstå att man letar runt lite, men orka leta runt för att spara 200 spänn låter lite overkill

Som sagt igentligen hör det inte till din fråga så du får ursäkta

För att återgå till din fråga så finns här ett par slp skidor för 350 dollar (ca 2100kr)
www.powerhouseusa.com

Men ska man då lägga på frakt + alla andra tillkommande avgifter så tror jag endå att du gjort en bra affär
som sagt. här handlar det inte om att spåra remmar runt hela finland utan åka över gränsen efter jobbet(jobbar i haparanda), handla billigt innan man åker hem till kalix. inte jagar man xtrapriser men om man har det runt hörnet så varför inte. för dig från ume så lönar det sig ju inte av förklarliga skäl.