Tips på skoterkängor

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Hejsan.


Tänkte kolla om nån har nått tips på prisvärda skoterkängor som inte kostar en hel månads lön?

Gärna vart jag finner dessa också, till exempel en länk eller liknande.


MVH
 

Zmeagol

Aktiv medlem
25 sept 2010
84
0
6
Östersund
tänkte dra och köpa imorgon scott safari skoterkängor imorgon, så är det nån som har nån erfarenhet av dessa? Kostar ju trots allt 1500kr så vill ju inte bara chansa att dom är bra Smile

Dessa jag menar: http://www.stenmarksmaskin.se/scott-safari-p-17832-c-1105.aspx

Jag köpte dom fast fjolårets modell i förrgår och testade dom igår. Jag har aldrig kört skoter utan att bli kall om tårna. Ja ända tills igår dvs. Jag provade både årets och fjolårets modell och tyckte inte dom nya var lika sköna. Det var som att dom var för smal, men det beror ju helt på vad man har för proportioner på fossingarna.
Butiksbiträdet sa att det var fler som provat båda och också dom valt fjolårets modell.
Summa summarum: Jag är helnöjd med mina :)
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Okej okej :)

Men nu är det ju så att jag inte kan välja fjolårets modell då dom bara har årets där jag köper mina, men sen lär man ju gå ut dom lite också :)
 

xorex

Välkänd medlem
20 nov 2008
514
0
16
Timrå
Powerpoint stövlarna är sjukt varma och vattentäta, och kostar under 1000-lappen!

Btw är inte 10papp = 10 000? 1000 papp låter så dyrt..? ;)
 

Mr_Ed

Välkänd medlem
2 mar 2008
358
0
16
Dom nya powerbootsen som man kan ta ut innerskon o torka värkar ju va riktigt bra kostar 1400.
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Nu vet jag inte vad du har i månadslön :p men skulle rekommendera ett par HMK highmark men då är dom en aning dyrare.
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Det blev scott kängorna för mig, har använt dom idag inom jobb utomhus för att dom är de enda jag har när dom gamla gav upp, och är hitills nöjd, varma och väldigt bekväma..


fem av fem toast från min sida.
 

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Jag ska också fara och inhandla ett par Scott Safari snarast. Det stod mellan dom och IceBug Sorix, men väljer Safari pga det högre skaftet. Men till er som köpt dessa, hur vet man vad som är fjolårets och årets? Har fått uppfattningen om att dom svarta är årets, och gråa är fjolårets? :) Tack på förhand!

ONT: Har hört mycket bra om Klim Adrenalin GTX och i princip alla skor från HMK.
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Jag ska också fara och inhandla ett par Scott Safari snarast. Det stod mellan dom och IceBug Sorix, men väljer Safari pga det högre skaftet. Men till er som köpt dessa, hur vet man vad som är fjolårets och årets? Har fått uppfattningen om att dom svarta är årets, och gråa är fjolårets? :) Tack på förhand!

ONT: Har hört mycket bra om Klim Adrenalin GTX och i princip alla skor från HMK.

Det är bara olika färger, samma "årsmodell"... Fjolåret ser inte riktigt likadana ut i designen eller hur man ska säga :)
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Det är årets :)


Fjolårets hade som sagt lite annan design plus scott text i lite större format :)


Dom på bilden var det jag köpte, som sagt mycket nöjd med dom, lika lätta och smidiga som mina skateskor nästan, kanske inte bokstavligen men ni fattar nog, och verkar varma med :)
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Flera har säkert redan uppmärksammat detta men Scottskorna är ju baserade på en känga från Icebug, så hittar man inte Scott kan man kika om man hittar igen Icebugs... Ska dock sägas att jag jämfört förra årets och Scott inbillade jag hade annorlunda fodring.
 
K

kenth

Tänkte köpa ett par Icebugs Sorix och provade ett par och när jag drog åt snörningen så lossnade ena öglan. What!?, tänkte jag och sket i dom. Köpte ett par Haglöfs Grym High, vilket är ett par vandringskängor med högt skaft i Gore-Tex. Lätt de bästa skor jag någonsin haft!
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Har typ såna här skor, och jag fryser väldigt lätt om fötterna och jag har inte frusit i dessa än i alla fall :) http://www.stenmarksmaskin.se/power-original-p-12800-c-1105.aspx

Jag köpte mina på fresks för 795:- tror jag det var :)

Hade sånna där tidigare, men passar inte ihop med mina övriga skoterkläder samt att dom hade börjat blivit gammal och sliten :)

Men riktigt varma är dom, men det är scott kängorna också nu när man har hunnit använda dom en del :)