Hur vet jag om dem är renoveringsbara? Går det se på dämparen? Isåfall hur? Den jag funderar på har gått 580 mil så dem borde ju garanterat behöva bytas/renoveras om det inte är gjort tidigare. Du kanske har något bra svar på hur du tror en rmk går efter leden och framförallt om den kommer att gå varm på våren när det är hårdpackad led? Isrivare ska jag montera så det borde ju hjälpa lite.
Det verkar som om de flesta (alla?) nyare Polaris har för hög vikt i regbeviset. Om man jämför med de (torr)vikter som anges på många USA-siter så verkar det vara ca 70 kg för mycket på regbeviset. Förmodligen har importören/generalagenten klantat sig och lagt på förarvikt också, trots att den inte ska vara med för snöskotrar.
Multiplicera bara med 0.454 för att få lbs till kg. Sen får man lägga på bränslevikt, t.ex. 44 kg för fulltankad 700 RMK. Då hamnar man på 272 kg. Möjligen borde man även lägga på olja, vatten etc. men det är ju inga stora mängder...
Föraren är inräknad, kom fram till det efter mycket funderingar och undersökningar. Länken till sidan var också användbar och kommer att vara det i framtiden. Hela köpet hängde på vikten faktiskt, blev skitdeppad när den verkade väga som ett lok. Så nu ska jag åka och köpa den imorrn kväll
Nu är skotern hämtad och betald nöjd än så länge, har ju inte hunnit köra än så tänkte byta kedja innan jag börjar köra. Nån som vet originaldrevning på den? Blir det lämpligt att dreva ner 1 kugg? Eller är det bättre att ta två på en gång?