Tips på fordon för att släpa skoter

ski-dooer

Välkänd medlem
21 nov 2006
212
0
16
jämtland
Ja vad ja kunde se var de aldrig fråga om hur många som skulle få plats..? Hursomhelst är väl en äldre japs dieselpickup me fyrhjulsdrift det ultimata? (Kan man slänga ut mer än 50 flak på en bil kan väl inte bränsleförbrukning vara så viktigt..?)
Kanske ingen autostradavagn men duger mycke bra till å skjussa en skoter på, har själv en gammal izusu pickup å den drar väl 0,7 nästan oavsett belastning...
 

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Jag har en Subaru 1800 pickup, kommer inte ihåg måtten på den men får upp min Edge x700 på den iaf. Skotern sticker ut ca 20-30 cm bak och flaket är 10cm bredare än skotern. Billig bil me 4kraffs.
Jag har åkt 44 mil på "nödsätet" :eek: :D
Fällupp sätena å lägg ut lite mjuka saker på golvet och inta sovläga. Resan går snabbt å e ganske bekväm. :rolleyes:
 

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
41
Ludvika
Har en A6 tdi Quattro från -96... Helt grym att dra med... Kommer aldrig mer åka något annat än fyrhjulsdrivet... Försök hitta en quattro med 2,3 liters 5:an... Dem tar inte allt för mycke soppa å kostar inte alltför mycket idagsläget... Å sen ett släp på bakom detta...

44 mil i nödsäte är väl inget... Jag åkte Ludvika - Arvidsjaur = 105 mil enkel bak i en 1,5 hyttad King Cab... Som min kusin säger (Niklas.L)... Lägg ut lite kläder å inta sovläge å knäpp upp pilsnern så är du nog utvilad när du kommer fram... Om inte så blir man full på 105 mil =)

//Jesper
 

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Har en A6 tdi Quattro från -96... Helt grym att dra med... Kommer aldrig mer åka något annat än fyrhjulsdrivet... Försök hitta en quattro med 2,3 liters 5:an... Dem tar inte allt för mycke soppa å kostar inte alltför mycket idagsläget... Å sen ett släp på bakom detta...

44 mil i nödsäte är väl inget... Jag åkte Ludvika - Arvidsjaur = 105 mil enkel bak i en 1,5 hyttad King Cab... Som min kusin säger (Niklas.L)... Lägg ut lite kläder å inta sovläge å knäpp upp pilsnern så är du nog utvilad när du kommer fram... Om inte så blir man full på 105 mil =)

//Jesper
HAHA.. Om inte annat så räcker det att bli full påväg upp till grövelsjön(?) om man sitter i nödsätet.
 

BerZzz

Medlem
19 nov 2006
34
0
1
Malung
om bilen ska vara billig har jag en audi a6(kombi) års 95, 2,0 motor (ingen quattro) inga problem med lastad bil å två skotrar på släp å nån cm snö på vägen. 20000 riksdaler lr byte mot en skoter lr nå annat kul..

ska du ha ännu billigare dragbil med 4wd så är subaru legacy års runt 90 att rekomendera då hellst med 2,2 motorn.

intresserad av bil? maila på rocking_beaver@hotmail.com


____________________________________________
xc 700
kxf 250
audi a6
volvo 740 x2 och 745(båt)
opel ascona A
å fler ska d bli....:rock: