Tips på fjällresa

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Någon där ute som har tips på några fina fjällresor runt omkring borga och klimpfjäll. Jag kikat runt lite på dessa två men hittar inge boende som passar. Det kanske finns nå små campingar som man inte hört talas om runt omkring dessa områden?

Tanken var att åka till klimpfjäll men hittade bara ett boende på HK klimpfjäll och det passade inte.

Alla tips mottages med glädje!
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Kolla med Klimpfjällsgården, dom hyr ut. Annars så hör med Conny på CM bygg och fritid i Lövberg om han har någon stuga kvar att hyra ut. Lövberg ligger 5 km öst om Klimpfjäll.
 

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Tackar och bockar för tipsen, är det någon annan som har tips så är det bara att skriva på :)
 

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Kanon! Skoterkörningen då? Finns det bra körning för friåkning eller är det mest vindpiskade kalfjäll?
 

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Okej, jag har aldrig varit ikring dom fjällen så jag är sugen på att kanske testa körningen där. Man hoppas bara inte det är hårt och vindpinat överallt...
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Finns friåkningsområden vid gitsfjället(vänster om leden om du åker från saxnäs mot borgafjäll) finns även ett område vid stöken-ainantjakke-ropentjakke vid marsfjället. Har själv stuga i Stornäs som ligger ungefär mellan Saxnäs och Klimpfjäll. Om man orkar ta sig ännu längre norrut så finns det gigantiska friåkningsområden norr om virisen typ..
 

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Riktigt intressanta tips! Jag ska skaffa en karta på området så vi vet vars områdena ligger, blir nog utforska alla dessa områden för att hitta guldkorn!