Tips på bra variatorkit till F7 -05

Niclas2

Välkänd medlem
15 sept 2008
234
0
16
nått du skall satsa på är iallafall ställbara vikter... sen specifikt kit vet jag inte mycket om.
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
40
Boden
heavy hitters,supertip,cutler , heel clicker mm. är igentligen mest en smaksak då dom flesta har ung. samma princip att du kan vikta på olika på flera ställen på vikten får att uppnå en setup som du och skotern fungerar bra med.

Brukar inte tycka om färdiga kit då de sällan är gjorda för svenska förhållanden samt inte tar hänsyn till tex. annan drevning ,matta osv.
 
A

axelsson_vpg

Det blev ett DALTON kit (justerbaravikter) VÄRT VARJE krona :) super nöjd
vart i SVERIGE hittar man nå bra kitt?!

EDit: hittade på knracing.se

Detta funderar jag på:
HH-68 Ej i lager, beställningsvara Heavy Hitter Arctic Cat Fixed Pin 68 gram base wt
2995:-

68g men detta "kit" är väl bara vikter? Ska man inte ha helix, fjädrar och grejer?
 
Last edited:

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
vart i SVERIGE hittar man nå bra kitt?!

EDit: hittade på knracing.se

Detta funderar jag på:
HH-68 Ej i lager, beställningsvara Heavy Hitter Arctic Cat Fixed Pin 68 gram base wt
2995:-

68g men detta "kit" är väl bara vikter? Ska man inte ha helix, fjädrar och grejer?
Det måste väl vara mer än vikter? 3000 spänn för bara vikter är ju ocker.
 

eld7

Välkänd medlem
24 jan 2010
110
0
16
Har supertip vikter och en annan primärfjäder shiftassist och m7 drev går sjukt bra.f7 -06
 

risen

Välkänd medlem
11 jan 2009
190
0
6
Bodbyn
har så länge nu funderat på ett variatorkit efter att ha hört att så gott och hur fint maskinerna verkar gå efter :)
men finns så många att välja på :p