Tips på bra skotrar önskas!

Åslin

Medlem
9 feb 2009
16
0
1
Nu är det så att jag ska mig till att köpa en skoter men vet inte vilken skoter som är bra vad gäller framförallt hållbarhet, eftersom den förmodligen ska hålla för mindre bröder om några år med, men också körduglighet (dämpare, matta, motorkubikm.m)

Jag har funderat på Polaris Edge/Prox men kom gärna med förslag OCH motiveringar!:)

O.B.S. Helst 600as motor p.g.a. ekonomi..

MvH
Jens
 

Åslin

Medlem
9 feb 2009
16
0
1
Helst mellan 30 och 40 tusen.. Vill inte ha något billigt renoveringsobject när jag inte är den största "skruvar'n" men heller inte någon alltför dyr maskin eftersom dom sjunker så onödigt mycket i värde då tycker jag =/

Mvh
Jens
 
B

Biosteel

du ska ju ha en edge maskin eller zr maskin. har själv bra erfarenhet av zr 600 -02 :) går kanonfint och dricker lite soppa o e driftsäker :)
 

Åslin

Medlem
9 feb 2009
16
0
1
Okej, men problemet är att det inte finns alltför många Zr eller Edge här i närheten av Örnsköldsvik :/ så gärna mer förslag!:D
 

krångelpelle

Medlem
11 feb 2009
22
0
1
Boden
Polaris givetvis.. XLT SP -95 och nyare..fås till en billig penning, bra fjädring(renoveringsbara fox-dämpare), hyffsat driftsäkra och en skoter som klarar ganska hårda tag utan att klaga:beer:
 

Åslin

Medlem
9 feb 2009
16
0
1
Okej, men finns dom i nyare modeller, -00 och uppåt? För jag vill helst ha en skoter som behövs skruvas i så lite som möjligt och så gamla modeller känns som om dom behöver en översyn när man köper dom..
Tack ändå! :p

Kom med fler tips och Motviera!! :rolleyes:
 

andreassmedh

Aktiv medlem
7 dec 2008
84
0
6
insjön
köp en yamaha viper 700 04a då får du knacksensor också! o så sitter en kanon trippel i den går nästan aldrig sönder kanon motor finns några ca 40k på blocket:beer:
 

Edblad

Välkänd medlem
2 nov 2008
188
0
6
Östjämtland
Skulle rekommendera Edge x 600-02 eller nyare (01an hade ganska misslyckad fjädrings historia).

Motiveringen är att den har relativt stabil motor (Liberty serien) och väldigt fin att köra.

kan även som "koffe91" skrev att Lynx enduro 2001 och framåt är fina maskiner med, kör själv en 03a och den har väldigt bra fjädring och lätt att leka med.
 

Åslin

Medlem
9 feb 2009
16
0
1
Jag har läst om att Lynxarna har något problem med III-serien och som jag fattat sitter den i 600 -01, har jag fel så rätta mig! :rolleyes:

Jag har funderat att kolla på en edge x 600 -03, finns en där jag bor för 39tusen och en en bit bort för 34tusen med en spricka i huven.. Tror ni det kan vara ett värt köp? :D

Tack för all respons!
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Jag har läst om att Lynxarna har något problem med III-serien och som jag fattat sitter den i 600 -01, har jag fel så rätta mig! :rolleyes:

Jag har funderat att kolla på en edge x 600 -03, finns en där jag bor för 39tusen och en en bit bort för 34tusen med en spricka i huven.. Tror ni det kan vara ett värt köp? :D

Tack för all respons!
Det är Rotax-III serien som är lite av problemmakare.
Men det är bara 800 kubikarna!
 
D

Deleted member 6797

har en edge 600 02a me omchimsade dämpare.

hur nöjd som helst. dom går på vattne
rullen
hoppa långt
å tar sig bra i pudre me 38as matta. men gillar du jättehopp så köp pro-x
 

Åslin

Medlem
9 feb 2009
16
0
1
Okej, då har jag fått det klart för mig :rolleyes:
Hade tagit bort alla Lynxar p.g.a. det men nu ska jag allvarlig kolla runt efter dom med för jag har hört att dom går bra och fjädringen är grym!:D
 

Åslin

Medlem
9 feb 2009
16
0
1
Är det någon som vet något om Edge x 700 -03? Jag funderar seriöst på en sådan och skulle vilja ha lite info (som en motor-novis som jag förstår). Tack!:rolleyes:
 
D

Deleted member 6797

Är det någon som vet något om Edge x 700 -03? Jag funderar seriöst på en sådan och skulle vilja ha lite info (som en motor-novis som jag förstår). Tack!:rolleyes:

edge 700 03 är bra. 03 har bredare fotsteg mot 02an,andra mätare

sen går den hårt. ca 130 hk
 

Åslin

Medlem
9 feb 2009
16
0
1
Okej!:D Då ska jag se till att ta mig en allvarlig titt på den! :rolleyes:

Tack för all respons som sagt! Skönt att höra med folk som vet vad dom pratar om ;)
 
B

Biosteel

köp min xtc 600 ny renoverad för 4800kr ! 24 000 snabb affär ska fixa en sak först (luft i systemet) gåt 15 mil sen renovering kolvar ena cyllindern kolvringar.
32mm bbr matta. chassit har gåt ca 670 mil. 073 81 90 990
/pontus Kanski ingen värsting men såg här i forumet att den toppar 170 och acelerar 0-100 på 5.6


tror du sj på att den toppar 170 ?? get real:laugh: