Tips på bra skoter hjälm(crossmodell).

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Tips på hjälm som funkar bra när det är lite kallare ute, typ under för säsongen.
Har bla.en airoh aviator venom(funkar fint till våren), men tycker den är kall från ca. -15 å kallare(mkt.ventilation)går ju iofs.å tejpa igen hålen.
Har en äldre agv crosshjälm, som jag använder på försäsongen, men tänkte köpa en nyare hjälm(lite lättare).
Tacksam för tips.
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Jag hade en Scott 350 som jag numera lagt på hyllan. Den var allt før varm før min smak, jag bytte av samma skæl som du, men motsatt.

Behaglig och føljsam hjælm, men det finns nog lika många meningar om det som det finns anvændare... :ciao:
Væger 1450g, ær jag ganska sæker på.
 

Marcus.

Välkänd medlem
25 feb 2012
369
4
18
Ånge
det finns ju anpassade täcklock till ventilationen på aviatorn. Jag satt dit dom när jag tyckte de vart för kallt och det vart en märkbar skillnad tyckte iaf jag:)

men du kanske redan använder dom å tycker de e för kallt ändå?
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Marcus:Det visste jag inte att det fanns, låter ju kanon bra det, tack för tipset, såna måste jag ju ha...då blir det ju säkert varmare i huvudet:)
Är det nått jag bör ha fått med?har inget minne av å sett nåt extra grejjor i kartongen.
Annars,vars kan jag handla sådant?, är nöjd med airoh hjälmen annars, lätt å bekväm.