Tips på bra 2-Takts olja

colinmcrae

Välkänd medlem
6 nov 2005
198
0
6
Åshammar
Några tips på en bra och billig (Prisvärd) olja. Kom med förslag och egna komentarer.
Skall vara till en Polaris sks 600 -99
 

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
Valvoline har en bra helsyntetisk olja som heter Synpower å kostar ca 80 kr litern. Den ryker inte mycke å det blir inte så mycket bellägningar
 

EFI93

Välkänd medlem
1 jan 2000
506
0
16
Rundvik
hem2.passagen.se
Olja

Har kört 1860 mil på samma kolvar och lager med Mobil 1 helsyntet skoterolja
Funkar med andra ord kanonbra.Kör med separatsmörjningen den blandar
1.5 - 1.8%.Kostar 85kr/l .
 

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Jag gillar Mobil-1 helsyntet. Skotern är lätt att rycka igång i t.ex -20c kyla så den verkar smörja bra. Sedan så luktar oljan betydligt mindre (och bättre) än de flesta andra oljor. Kläderna stinker inte alls så värst mycket efter en dag på skotern. Säljs för mellan 80-90kr/L. Rekommenderas! :)
 

colinmcrae

Välkänd medlem
6 nov 2005
198
0
6
Åshammar
Den lokala skoterhandlaren säljer Shell Advance på fat för 50kr/l Detta är väl ett bra köp? Eller så kan jag köpa Valvoline hos närmaste bildelsaffär för 80kr/l Sugen att testa Valvoline men först måste jag kalibrera oljepumpen så den inte drar så mycket olja
 

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
colinmcrae skrev:
Den lokala skoterhandlaren säljer Shell Advance på fat för 50kr/l Detta är väl ett bra köp? Eller så kan jag köpa Valvoline hos närmaste bildelsaffär för 80kr/l Sugen att testa Valvoline men först måste jag kalibrera oljepumpen så den inte drar så mycket olja
Bra pris på shelloljan. Om du har en olje/villabränslehandlare i närheten så kan du höra efter där. Dom e nästan alltid billigast på oljor av olika slag. Handlar själv alla möjliga smörjoljor där.
 

colinmcrae

Välkänd medlem
6 nov 2005
198
0
6
Åshammar
Fick tag i Valvolines helsyntet olja i dag 5l för 316kr =63,20kr / Liter

Det tyckte jag var ett bra pris så nu blir det till att testa den ett tag få se om den ryker mindre än den jag haft tidigare.