Tips på billig sadelväska

Fraddan1

Semi PRO sledder
27 jul 2008
40
0
0
Norrland
(Hoppas jag postar detta under rätt kategori nu)
Var in på detta ökända Biltema och skulle handla lite smågrejer och sprang på en billig och enkel sadelväska till en MC som jag tänkte att den kan nog gå fixa till så den passar på skotern också.

(Hade innan dess varit in och kollat på lite riktiga snöskoter sadelväskor hos diverse återförsäljare men då blir ju prislappen kring 1000kr)

Köpte denna och tycker den passar väldigt bra, bara detta B på sidan av väskan som skvallrar varifrån den kommer, får väl sätta dig nåt tygmärke av nåt slag =)

Oerhört rymlig måste jag säga, går att justera bredden så man utan problem får in en 5L dunk och lite extra soppa med sig.

Behöver bara fästas i chassiet, och det hade jag tänkt göra med sådana här "snäppfästen" som man har på ryggsäckar, på t.ex det band man spänner runt magen/bröstet.

Samt att det behöver klistras dit lite extra kardborreband då väskorna inte stängs med dragkedja utan en flärp som viks över öppningen, men denna har inte kardborre ända längst ut vilket nog gör att snö kan komma in där.

Summa summarum, väska 349kr, plastlås (Slöjd Detaljer) ca 50kr, kardborreband, ca 50kr, extra rem, ca 20 kr.
Kring 500kr tycker jag då är som hittat :)

Bilder ses på:
http://www.pixbox.se/alb_show_id957900_page0.html