Tips och köpråd sökes om Nytro MTX, Crossfire, M8 eller förslag!

jonsson_

Ny medlem
26 jul 2016
2
0
1
Norrbotten
Hej!

Ska införskaffa mig skoter igen efter 3 års uppehåll från skoteråkandet .. Sista skotern jag hade var en Arctic Cat F7 SnoPro 06:a som var helt original som jag var riktigt nöjd med. Jag bor i Norrbottens inland runt Luleå trakten och snömängden är därefter men upplevde att jag tog mig överallt hyfsat bra med f7an. :)

Har dock chansen att köpa en Yamaha Nytro MTX 162" 2011:a av en bekant för ett bra pris, blir denna maskin för extrem för mina trakter? jag kör mest utanför leden och letar mig till några smultronställen med hyfsad snömängd. Någon med erfarenhet av en mtx som kan dela med sig lite erfarenheter? Blir mycket myråkande/opistade backar samt åkning på det berg som finns här, led färdas jag kanske 20% av tiden resten utanför.

Det jag ser i Nytron är ju framför allt driftsäkerheten, hur är bränsleförbrukningen i en 4takt mountain maskin gentemot en 2takt mountainmaskin?

Jag har även tittat lite på crossfire 8 samt m7/m8 som jag även prövat och gillade skarpt. Andra förslag är också välkomnat! budgeten ligger på max 60k.

Tack på förhand :)
Henke
 
Last edited: