TIPS! Ekonomimodell handtagsskydd för kombinationen februari och neopren

Fredriksson

Välkänd medlem
13 apr 2008
362
0
16
Nordmaling
Biltemas små handtagskåpor och liggunderlag - skär ut liknande skinz idé, montera med strips fram och på hooksen. Inte vidare snyggt men du slipper få iskristaller i blodkärlen med tunna handskarna. Fungerar bra - kanske hjälper det nån :) under 150 kr

 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Kanon! :)
Såna där åker på min maskin, ska försöka få tag i svart liggunderlaf

Hehe, Nästan coolt när det ser lite epigt ut - i motsats till allt bling man möter på lederna.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.085
886
113
Stora Blåsjön
Annars är ett oslagbart altenativ enduropösar. Kostar runt 200kr och du kan köra med dom tunnaste hanskar du hittar även om det är -25c.
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Annars är ett oslagbart altenativ enduropösar. Kostar runt 200kr och du kan köra med dom tunnaste hanskar du hittar även om det är -25c.
köp INTE biltemas! köpte sånna till min, bra om man bara sitter och åker men när man står så gasar påsen åt en.. dom är nämligen lite för "platta"
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Har man köpt en skoter för över 100k tycker jag man borde ha råd med matchande handtagsskydd, men det är min åsikt.
 

Fredriksson

Välkänd medlem
13 apr 2008
362
0
16
Nordmaling
Det här behöver egentligen inte diskuteras (även om det är ganska roande), tanken med inlägget var enkelt. Sitter nån i fjällstugan första dagen och ser vädret med under -20 hela veckan finns det garanterat en rulle handskyddsämne i förrådet ;-) Det är ingen diskussion att jag inte vinner några designpriser - det var inte syftet. För min del är det också enkelt; jag skiter i utseendet om jag måste pynta 500-1500 kr och få sämre funktion. Fräsha fingrar och smidiga handskar är en vital del av skoterkörningen. Dessutom är skoterintresset nog så ansträngt som det är - jag tankar hellre för de pengarna
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
köp INTE biltemas! köpte sånna till min, bra om man bara sitter och åker men när man står så gasar påsen åt en.. dom är nämligen lite för "platta"
Jepp, biltemas är helt värdelösa. Dessutom om du är lite aktiv så är det risk att påsen trycker ner dödaren (iaf på brp mm som har vanlig dödare som sticker rakt upp) även fast det finns hål för den.

Och sen när det är -25 så blir dom så hårda och stela att dom nästan spricker. Känns som att dom tappar sin funktion. För det är väl när det är svinkallt man vill ha dom men dom fungerar sämre och sämre ju kallare det är. Bättre lägga nån hundring extra på bättre kvalisort..