Tips angående Xrs -07

Flyingbrp

Välkänd medlem
24 mar 2010
174
0
6
Tjeena!

Enligt mig så tycker jag skotern ser och är skit fin! men tänkte om någon hade nå tips man kunde göra på den, gillar att meccckka! Kom med förslag!

Huven har inge huvgaller men det ska det ju inte vara på dom heller, men tänkte för jag ska köra ganska mycket lössnö om man skulle stoppa på lite mesh ?

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
skidbyte å 44matta!!! Ett tips bara, skruva bort skidorna och kolla hylsan och bussningarna på skidinfästningen... På den x-rs:en jag hade så var de helt slut efter 2 säsonger så skidorna glappade i sidled...

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Skidorna är helt underbara på leden, otroligt fäste. Dom är däremot helt totalt värdelösa i lössnön och om du hamnar utanför leden med en skida skär den ner och du får dig en flygtur över styret.

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Ja smaken är som baken. Själv tycker jag att dom är kass jämfört med PowderPro på alla underlag. En annan fördel med att byta till agressivare skidor är att man kan minska skidtrycket markant fast med bibehållen styrning. Då får man upp skidorna i luften när man matar på i knöliga partier, den tar sig även fram bättre i lössnö med denna setup...

Flyingbrp

Välkänd medlem
24 mar 2010
174
0
6
44ans har jag ;) de är skidorna som är ett problem! Måste få in pegar snabbt och inte slösa! sen måste man hitta nå fina skidor! : ) men tack iaf!

howie

Aktiv medlem
18 dec 2008
85
0
6
Boden, Sweden
Jag skulle inte vilja säga att de är något fel alls på skidorna. Jag tycker dom är sköna i puder för du svänger runt en 50öring mycket lättare då du kan skära ner dom i snön bättre vilket kan vara väldigt behagligt då du ska klättra där det är mycke träd och inte kan släppa gasen. Dom kan faktist vara lite obehagliga om du kör rakt i puder då du nästan kan uppleva dom vobbla men det brukar bara vara å gasa till så står dom rakt upp i luften ist. Annars är det väl 44mm matta, dreva ner 2 kugg, mech tyg till luftfiltret och sedan v-kitt. Tänk på att orginal lyftbågen är väldigt mjuk och du lär säkert få byta den 2-3ggr efter du farit omkring på rullen. Bara du spänner ner boggien när du lastar den på släp gör att den blir lite sned. Glöm inte att rengöra avgasportarna rätt ofta (2ggr per säsong iaf) för det blir skillnad i hur pigg den är. Om du inte vant dig vid orginal styret kan du sätta ett fatbar, de tycker jag är betydligt skönare.

Flyingbrp

Välkänd medlem
24 mar 2010
174
0
6
Grymt tack! Problem lite med att meka men det är skit kul! Hur regör jag avgasportarna lättast?

R

RevMan

Janne Tapio rekomenderar WD-40 och diskborste för att rengöra Raveventilerna. annars fungerar det rätt bra att lägga dom i bensinbad över natten.