Timrå - Sollefteå?

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Någon som har koll på hur det ser ut denna strecka?
Finns det spår hela vägen?
 

JohnVanB

Välkänd medlem
28 dec 2005
148
0
6
Timrå
Jag körde timrå-sollefteå förra säsongen. Körde ospårat från korsningen där man tar av västerut mot gussjön och norrut mot sollefteå.
Det gick dock jättebra och närmare graninge så var det iallafall uppkört, dock inte sladdat.
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Ok tack, fredag morgon skall vi ev. åka Timrå och uppöver en 16-17mil och det hade vart perfekt att veta hur det ser ut på just den just den delen i år. Hur långt var det som det var ospårat ungefär?

Är det någon här som är sugen och kan hänga med så priv messa mig. Avresa fredag morgon hemresa söndag morgon.
 

JohnVanB

Välkänd medlem
28 dec 2005
148
0
6
Timrå
Svårt att säga hur långt det var ospårat men jag skulle tippa på cirka 3-4 mil ungefär.
Minns bara att jag var väldigt trött då jag kom fram till Sollefteå. Kanske p.g.a att jag körde fel. ( var jag fram och tillbaka till gussjön två ggr innan jag helt sonika bestämde mig för att köra kraftledningen norrut. ) Detta eftersom det inte fanns någon som helst indikation på att leden mot sollefteå gick där ( eftersom ingen hade kört där innan och inga skyltar )
Sedan att det var 20 minus och att jag körde ensam bidrog väl också....
 

eastbay

Välkänd medlem
31 mar 2008
100
0
16
Härnösand
Körde igår från Stugun till Gussjö utanför Härnösand och då bla sträckan från Stor Gussjön och ner till Bredsjön igår och det var fina spår och vad jag minns så var det spårat från korsning 48 på Sundsall/Timrås skoterledskarta mot Utanede/Helgum, men jag såg däremot inga spår från korsning 23 mot Graninge.

Vilken väg hade ni tänkt köra?
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Upp till Gussjön och sen över till Viksmon där man ser ledkryss efter bilvägen. Åker man till Bispgården så kanske det går ett spår tillbaka mot Sollefteå och deras leder. Det är just mellan Gussjön och Sollefteås ledsystem som kan vi trixigt när man aldrig kört där tidigare.

Vi skall slutligen till Myckelgensjö och BK-system träffen.
Fler tips tar jag gärna, förslag på anna resväg?
 

JohnVanB

Välkänd medlem
28 dec 2005
148
0
6
Timrå
hmm...kanske att jag hakar på, men hoppar av i Sollefteå. Är i förkylning just nu , men på bättringsvägen. Kollat något väder?
 

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
36
Sollefteå
Om man följer stora kraftlinan från gussjön så går ju leden där hela vägen till viksmon. Sen ska de ju va skyltat från viksmon mot sollefteå, va ett tag sen man åkte däråt nu, men kan inte tänka mej annat än att leden är väl uppkörd. Lycka till me navigeringen
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Det blir bil och släp denna gång, tack för alla tips!
Måste bli någon helg med körning på hemmaplan så man hittar 10-15mil hemmifrån :)