tillbaka på nytro på banan

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
nu är det så att alla som skrev upp nytron till skyarna i början av denna vinter.
hur har det igentligen gått ?
jag ser ingen yamma på pallplacering i SM eller VM.

visst att det har gått från och till för yamma bra ibland och katastrof ibland.
vad säger alla andra ?
 

t0k_SXViper

Välkänd medlem
15 okt 2006
308
0
16
37
Örnsköldsvik/Mjösöby
"nu är det så att alla som skrev upp nytron till skyarna i början av denna vinter.
hur har det igentligen gått ?
jag ser ingen yamma på pallplacering i SM eller VM."

Det är väl mest det där som jag stör mig på. Har du inget att säga till om hemma, Lynxen skurit eller vill du bara provocera?
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
ne jag är så fruktansvärt glad över att det gått så dåligt för dom för att alla som har skrivit upp den så att folk tror att det är världens bästa skoter.
sen hoppas jag verkligen att den bli bättre nästa år och presterar bra resultat.
de jag ville få fram är dom där som skrev att den va så jäkla bra och se vad dom säger nu.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
nu är det så att alla som skrev upp nytron till skyarna i början av denna vinter.
hur har det igentligen gått ?
jag ser ingen yamma på pallplacering i SM eller VM.

visst att det har gått från och till för yamma bra ibland och katastrof ibland.
vad säger alla andra ?
Att posta detta I yamma avdelningen är jo som att tigga om pajkastning!

Snälla admin låstråden!
 

Phyxius

Välkänd medlem
2 jan 2007
380
1
16
Västerbotten
ne jag är så fruktansvärt glad över att det gått så dåligt för dom för att alla som har skrivit upp den så att folk tror att det är världens bästa skoter.
sen hoppas jag verkligen att den bli bättre nästa år och presterar bra resultat.
de jag ville få fram är dom där som skrev att den va så jäkla bra och se vad dom säger nu.
Om man tar med i beräkningarna hur många som har tävlat med Yamaha procentuellt sett så tycker jag nog att dom har presterat väldigt bra! Hur många tävlar t.ex. med Yamaha kontra BRP? BRP skryter i sina annonser om att dom tog 13 av 18 SM-guld i skotercross. Inte kostigt då man har typ 70% av tävlingsmarknaden.
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
Om man tar med i beräkningarna hur många som har tävlat med Yamaha procentuellt sett så tycker jag nog att dom har presterat väldigt bra! Hur många tävlar t.ex. med Yamaha kontra BRP? BRP skryter i sina annonser om att dom tog 13 av 18 SM-guld i skotercross. Inte kostigt då man har typ 70% av tävlingsmarknaden.
visst det har gått relativt bra det har jag inte sagt nått om.
denna tråd var mest för att kolla vad alla dom som sa att den va så bra ibörjan av denna vinter.
och om nu 70% är brp så är det ju också så att folk väljer sina maskiner.
visst ett fåtal får sina maskiner men dom flesta köper endå sina egna.
och det tycker inte jag är konstigt att dom skryter.
yamma skryter ju att dom har bästa 4taktarn hela tiden men dom har ju som sagt också mest av marknaden. så man kan ju inte direkt tycka det är fel att BRP skryter. alla märken gör det om det går bra i nått
 

Phyxius

Välkänd medlem
2 jan 2007
380
1
16
Västerbotten
visst det har gått relativt bra det har jag inte sagt nått om.
denna tråd var mest för att kolla vad alla dom som sa att den va så bra ibörjan av denna vinter.
och om nu 70% är brp så är det ju också så att folk väljer sina maskiner.
visst ett fåtal får sina maskiner men dom flesta köper endå sina egna.
och det tycker inte jag är konstigt att dom skryter.
yamma skryter ju att dom har bästa 4taktarn hela tiden men dom har ju som sagt också mest av marknaden. så man kan ju inte direkt tycka det är fel att BRP skryter. alla märken gör det om det går bra i nått
Jag tycker absolut inte att BRP gör fel som skryter om att dom har tagit många SM-medaljer. BRP gör bra tävlingsmaskiner och många väljer dom därför. Det kan ingen ta ifrån dom. Yamaha försöker slå sig in i ett för dom nytt segment (Nytron måste man ju säga är Yamahas första utpräglade crossmaskin) med en 4-taktare och med det i åtanke så tycker jag dom gör en helt ok säsong.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
visst det har gått relativt bra det har jag inte sagt nått om.
denna tråd var mest för att kolla vad alla dom som sa att den va så bra ibörjan av denna vinter.
och om nu 70% är brp så är det ju också så att folk väljer sina maskiner.
visst ett fåtal får sina maskiner men dom flesta köper endå sina egna.
och det tycker inte jag är konstigt att dom skryter.
yamma skryter ju att dom har bästa 4taktarn hela tiden men dom har ju som sagt också mest av marknaden. så man kan ju inte direkt tycka det är fel att BRP skryter. alla märken gör det om det går bra i nått
Varför starta en tråd för att kolla hur det gick, sen vet du själv svaret... :confused:
Provokation (stavning) till förbannelse.
Sen kan du inte komma o säga att Yamaha INTE har dom bästa 4-taktarna för det har dom...
Nu vet jag inte hur årets Ski Doo E-tec (eller va den hette) kommer står sig...

Nytron har gått riktigt bra detta år, förarna verkar nöjda med deras sesonger. Tyvär ingen start i VM finalen :(

Men ericsson vann väl Arctic cup om jag inte minns helt fel i ÖSD :hmmmm:;)


//Rasmus
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
jag har inte sagt att inte yamma gör dom bästa fyrtaktarna.
kan säga direkt att jag tycker ingen ens är i närheten av yamahas fyrtaktare ännu.
får se BRPs svar på det men jag tror inte den kommer ikapp först om 2-3år så kanske det är nån som är likvärdiga till yamahas fyrtaktare.

fortfarande så tog jag upp denna tråd för att se vad alla säger om nytrons prestationer.
jag tycker dom har varit godkända för att ha varit första året och jag förväntade mig inga sm eller vm guld heller av den.
visst AC tog dom hem men det är inte SM eller VM som jag ser som dom största.
sen vet jag inget om hur det går i staterna men det är inte det denna tråd ska handla om.
vill veta vad alla inbitna yamaha fans säger om prestationen på denna skoter efter denna säsong.
 
B

Biosteel

"nu är det så att alla som skrev upp nytron till skyarna i början av denna vinter.
hur har det igentligen gått ?
jag ser ingen yamma på pallplacering i SM eller VM."

Det är väl mest det där som jag stör mig på. Har du inget att säga till om hemma, Lynxen skurit eller vill du bara provocera?

grabben ville väll antagligen ha ett utlåtande från folket som äger dom. ?
orka påhopp för minsta lilla fråga..
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
la en enkel fråga om vad folk själva tycker om maskinen men som vanligt när man frågar om yamaha får man skit tillbaka och inga vettiga svar.
 

Phyxius

Välkänd medlem
2 jan 2007
380
1
16
Västerbotten
la en enkel fråga om vad folk själva tycker om maskinen men som vanligt när man frågar om yamaha får man skit tillbaka och inga vettiga svar.
Nu drar du väl ändå alla över en kam. Om jag får säga det själv så tyckte jag mina svar var vettiga.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
jag har inte sagt att inte yamma gör dom bästa fyrtaktarna.
kan säga direkt att jag tycker ingen ens är i närheten av yamahas fyrtaktare ännu.
får se BRPs svar på det men jag tror inte den kommer ikapp först om 2-3år så kanske det är nån som är likvärdiga till yamahas fyrtaktare.

fortfarande så tog jag upp denna tråd för att se vad alla säger om nytrons prestationer.
jag tycker dom har varit godkända för att ha varit första året och jag förväntade mig inga sm eller vm guld heller av den.
visst AC tog dom hem men det är inte SM eller VM som jag ser som dom största.
sen vet jag inget om hur det går i staterna men det är inte det denna tråd ska handla om.
vill veta vad alla inbitna yamaha fans säger om prestationen på denna skoter efter denna säsong.
Okej..

Lät i första inläggen mest som att kränka Yamaha för en medioker sesogn..
Men för att se det på de andra hållet kan man inte jämnföra Yamaha med BRP/Arctic cat.. Yamaha har aldrig varit med i toppen speciellet mycket, några undantag finns, men känns som långa hopp mellan åren i deras tävlingsverksamhet.

Nu kom dom med en helt ny typ av maskin till denna vinter som presterat bra resultat kontra sin starka konkurens.. Skulle lika många kört Yamaha som BRP/Arctic tror jag det hade gått betydligt bättre;)

//Rasmus
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
inte meningen att dra alla över en kant.
nu har tråden blivit det jag ville.

jag tror också nytron hade prestera bättre om det varit fler som starta med den inge snack om det.
någon som vet hur det går borta på andra sidan för nytron ?
tror den har större chans där borta med lite större banor. kan ha fel men det är vad jag tror.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Om det bara hade varit Ockelbo 600 som startat så hade garanterat en Ockelbo 600 vunnit.

Hade Yamaha haft den bästa skotern (och föraren) så hade det ju naturligtvis spöat alla.

Jag är inte partiskt, jag är inte ens intresserad av skotercross men folk har så lustiga argument...
 
Last edited:

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Det är kanske inte gått sååå bra som den Yamaha hypen det blev över när nytro kom till världen men det spelar ingen roll tycker jag. Dom är ändå ledande inom 4-takt och säkerligen först med ett seriöst försök att intruducera 4-takt i skotercross, det borde man ge dom en eloge för.