Tikka mild sound 600 sdi ?

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Ja, är det någon som har en sådan el har hört hur den låter ?

Höga varv, skrikigt el lagom ?

Har sökt på tuben men inte hittat nåt ..

// Fredrik
 
A

axelsson_vpg

Jag har en midi sound. Lite mer än normalt vid vanlig körning sen fin sång på höga :)
 
W

wettrob

Låter alldeles för högt!
Finns bättre saker du kan köpa för dem pengarna.
 
W

wettrob

Helst ingen slutburk då dem bara lever om och man förlorar hk.
Det som är det absolut bästa du kan köpa för pengarna du lägger på en slutburk är ett variator kitt från te.x dynamoe joe.
Annars så skulle jag rekommendera ett par slp/C&A pro skidor eller helt enkelt bara bensin pengar :)
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Satsa på varitor/fjädring och skidor i stället för en reta grannar burk!
Har själv haft slutburkar tidigare men det är något jag lagt ner då jag insett att det finns bättre prestanda att få för den slanten samt att jag helst inte vill reta folk mer än nödvändigt när man är ute och busar på fjällsidorna, värna om friåkningen och skoteråkarnas rykte i stället!
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Jo jag är ju själv rätt less på att höra tok skrikande burkar ut på fjället och på myrarna, därför undrade jag om mild sound burken va ett tystare alternativ.
Men det känns nog mer värt med ett v-kitt när det gäller hk ökning och körglädje, har läst en del om DJ kit och dom ska tydligen vara bra. Har inte köpt skotern i fråga ännu, men man måste ju planera lite ;)
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Annars kan du ju kolla runt här i Svergie oxå, diablo racing här på forumet kan säkert fixa ihop nått tex, gäller att ha rätt grejor i variatorn som matchar matta drevning osv men oxå vad du vill ha ut av det, höga tillslagsvarv eller låga för lössnö osv. Dragracing, topspeed eller lössnö?
Finns nog inget som är "bolt on" och passar allas stil och maskiner, kolla noga innan du handlar så du får den karaktär du vill ha på maskinen, lätt att bli besviken annars och man vill ju valuta för pengarna!!!
 

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Annars kan du ju kolla runt här i Svergie oxå, diablo racing här på forumet kan säkert fixa ihop nått tex, gäller att ha rätt grejor i variatorn som matchar matta drevning osv men oxå vad du vill ha ut av det, höga tillslagsvarv eller låga för lössnö osv. Dragracing, topspeed eller lössnö?
Finns nog inget som är "bolt on" och passar allas stil och maskiner, kolla noga innan du handlar så du får den karaktär du vill ha på maskinen, lätt att bli besviken annars och man vill ju valuta för pengarna!!!
Jo jag har förstått det, ska kika vidare lite mer ordentligt när det blir dags.
Tack för svar!