Tiki Treiler

100140

Välkänd medlem
25 maj 2009
255
7
18
Luleå
Någon som har några erfarenheter av Tiki Treiler Snow 430?
Hur är dom kvalitetsmässigt?
 

BKJ

Aktiv medlem
22 feb 2013
88
0
6
Mora
Kanske inte är så relevant men deras obromsade är då rena rapplet. Skulle aldrig köpa en vagn från tiki men dom bromsade större modellerna kanske är av bättre kvalitet?
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Man får det man betalar för..

Tiki tycker jag känns "tunn", man vågar inte spänna fullt i lastöglorna för att plåten bångnar.
Revbenen är tunna även på dom bromsade.
Svärfars obromsade är så krokig så man får inte dit baklämmen i hålen längre.

Den känns och är förmodligen billig.

Kör själv 4p inline xl med alu kåpa, och om jag skulle köpa en ny galvad släp efter denna, så skulle jag köpa en 4p igen. Inte en Tiki!
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
När jag skulle köpa släp i vinter kikade jag på Tiki, Respo och någon fler av de billigare bromsade vagnarna men tyckte dom såg ganska rappliga och veka ut. Blev tipsad att kolla efter beggade hyrvagnar. Ångrar inte det. Hittade hos Polaris Mora en 2 år gammal Thule/Fogelsta med sprillans ny skruvtipp sommar o vinterdäck samt nybesiktigad för 2/3 av priset för motsvarande "rappelvagn". Vilken skillnad på kvalite'. Ångrar inte köpet.

Sent from my GT-I9305 4G via Tapatalk
 

Skogsknekt

Välkänd medlem
15 jun 2012
120
0
6
Jag köpte en Tiki B 390 P med skruvtipp förra vintern. Innermått är 210x390 och lastar 900 kg. Jag får plats med 3 st skotrar. Hade tidigare ett 4P släp men det var för litet. Jag upplever ej att släpet är för klent eller rackligt.
Jag är inte missnöjd med släpet.
 
Last edited:

Marcus.

Välkänd medlem
25 feb 2012
369
4
18
Ånge
farsan har en ombromsad tiki vagn som jag brukar köra skoter på och jag har då aldrig nå problem med att plåten bågnar när man drar fullt i ögglorna.
Samt blir vagnen sne så man inte får igen lämmen bak då har man säkerligen använt vagnen ovarsamt.

jag tycker att det är en bra vagn som duger utomordentligt till att dra skoter med, men sen att en exempelvis 4p är bättre det säger jag inget om!
 

Svenssonsss

Medlem
3 maj 2013
14
0
1
Kall
Farsgubben har en mindre obromsad tiki, (den rymmer en skoter). Den lastar väl ca 500kg men gubbjäveln har kört flera lass grus (över 1000kg) då han renoverade huset. Släpet kostade lika mycket som plastkåpan som vi köpte till. Vi använder släpet väldigt ofta att köra grejer på, när vi inte kör med den så agerar släpet förråd. Släpet har aldrig krånglat, inga plåtar eller dyligt är böjda. Vad mer kan man önska? Dubbla inköpspriset? njaa
 

JOK

Välkänd medlem
22 aug 2013
442
2
18
Norrbotten
Tror inte det är sämre än varken 4-P eller Fogelsta. Ingen kan väl påstå att de senare två är särskilt rejäla vagnar.. Om jag inte hade ett Bodensläp skulle jag köpt 3s.
 

kurtti

Välkänd medlem
31 aug 2005
109
5
18
Gällivare
Jävla skräpsläp.
Köpte mitt tiki snow 430 i April 2014
Bromsarna funkar inte då tippen används
Sido lemmarna är så veka att de bågnar av ett 250 kg spännband
kablage till lampor är av vanliga inomhus lampsladdar

köp hellre ett 10 år gammalt fogelsta eller 4p