Tidningen Snowmobile

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Är det någon som har hela serien sen start av tidningen Snowmobile, eller någon av dom andra tidningarna.
Alltså trogen prenumerant sen starten.


Håll tråden ren tack och prata om tidningen/tidningarna :rock:
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Vi har haft planer på att scanna in alla nummer som utgivits, och lägga upp dem under digitaltidningens flik, men det har hittils inte gått att finna alla gamla nummer.

Jag har inte all info om detta men ska kolla upp det vid tillfälle.
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Sorry Vidamic, vi kom OT här, åter till frågan: Har någon alla nummer av tidningen?
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Vi har haft planer på att scanna in alla nummer som utgivits, och lägga upp dem under digitaltidningens flik, men det har hittils inte gått att finna alla gamla nummer.

Jag har inte all info om detta men ska kolla upp det vid tillfälle.
Det är en bra idé tillsammans kanske vi kan låna in alla gamla nummer, så alla som pren. kan ta del av det digitalt i alla fall.
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
har några gammla snowmobile tidningar hemma från 93-02 typ, ena starten av snowmobilies forum !:rock:
 

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
har några gammla snowmobile tidningar hemma från 93-02 typ, ena starten av snowmobilies forum !:rock:
Kan kolla igenom min lilla gömma har en stor hög med skotertidningar jag fick av en skoterfirma som lades ner, dom är från 92-05 om jag inte minns fel, men kan hända att det var snöskoter den tidiningen, men ska kolla de imorrn! =)
 

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Tips kan vara att ringa runt och kolla med lite olika bibliotek, framförallt universitetsbibliotek eftersom de får en kopia av alla tidskrifter som trycks i Sverige.

Dock så kastar biblioteken mycket av det äldre tidskrifterna men Kungliga biblioteket spar alla tidskrifter till eftervärden så där kanske ni kan ha tur att få scanna in de saknade tidningarna.

Jag gjorde en snabbsökning och Umeå Stadsbibliotek har till exempel alla nummer från 1992. Har tidningen alltid hetat Snowmobile?
 

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
E-magasin som konkurenten snowrider har är ju toppen. Läsa testerna av äldre maskiner är ju mycket great !
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Har ni äldre nummer liggande så maila mig, jag sammanställer en lista så kanske Snowmobile.se kan få en komplett digital samling för oss trogna läsare.

Teamwork lär va en bra övning, låt oss testa :beer:

skotertidning@mardner.com skicka hit så kan jag lättare sortera, lägger upp mailen nu direkt.