THundercat vs Mach Z

mackan

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Funderar på att köpe en Thundercat 900 -97 eller en Mach z -96 någon som kan ge några bra tips ...vem är roligast på led ? bäst 0-100 + topphastighet eller ni kanske vet någon annan skoter som är något liknande
mvh marcus
 

XC600Sp

Medlem
1 jan 2000
28
0
1
Thundercaten knäcker mach z:an i acc & fart och den lär också vara lite lättare.. själv tycker jag att mach z:an är en skitskoter!
 

mackan

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
okej om du säger det så =) är faktiskt mäst sugen på den själv så men några andra sa mach z så blev lite fundersam... hur mycket är det vattigt att ge för en sån eller kan man rent utav köpa en äldre än 97an
 
M

MR 1

Köp för guds skull en Mach z hellre än en Thunder....Att Ski-doo`n är snabbare råder det ingen tvekan om.....för att inte tala om kvaliten som är betydligt högre. Köp ingen -94 utan satsa på 95-96. 97:an har 800 motorn. Men skillnaden är inte så stor ändå.....Mach z är fortfarande den snabbaste standardmaskinen oavsett hur mycket kubik Arctic har hinkat på.....
 
M

Mackan

hur mycket ska du ha för den då ? vet inte riktigt vad som vettigt att ge för dom så ?
 

volvo_power

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
MachZ'an kom 93 men då togs det inte in många i Sverige.
93-96 Har dom Rotax 780, den har väl 148hkr å går bra? Dom har C7 boggin och den är väl inte allt för bra...
97 Kom en nya motor, Rotax 809 den har väl 152hkr. Jag har hört att 97as är den piggaste av alla Machz'orna pga en annan pipa std.. Den fick även en annan boggi 97, SC10 den är väl bra...

Satsa på MachZ'an...
 

stefan2

Semi PRO sledder
1 jan 2000
27
0
0
Tjenare jag har en preppad Mach Z 800 97:a på 180hk som du kan få köpa för 42 000:- bvsa. Den har Öhlinare fram, backväxel och är i ett fantastiskt toppskick.
s.goranson@telia.com
 

HELLCAT

Välkänd medlem
17 okt 2004
136
0
6
Piteå
www.retroskoter.com
Sv: RE: THundercat vs Mach Z

Köp för guds skull en Mach z hellre än en Thunder....Att Ski-doo`n är snabbare råder det ingen tvekan om.....för att inte tala om kvaliten som är betydligt högre. Köp ingen -94 utan satsa på 95-96. 97:an har 800 motorn. Men skillnaden är inte så stor ändå.....Mach z är fortfarande den snabbaste standardmaskinen oavsett hur mycket kubik Arctic har hinkat på.....
-----------------------------
Orka hålla på och klanka på andra märken din loyd

va fan vet du om kavalite?