THH TX-22 hjälm???

Skidoolainen

Medlem
27 dec 2008
38
0
1
Sundsvall
Verkar inte vara någon som känner till dem. Jag är ute efter en bra lågpris hjälm då min ekonomi inte klarar dyrare köp nu.

Är det någon som har erfarenhet av märken som Kbc, Torx eller om ni har ett annat förslag på en bra lågprishjälm??
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Åk till skoterfirmorna runt stan här och kolla om de har någon fjolårskruka liggandes.

Man brukar kunna få pruta rätt friskt på dem.
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Mjaa..

För många herrans år sedan fick jag pruta 500 spänn på en Nolankruka hos dåvarande moped och motor.

Men kolla med maskin och skoetrshoppen, de hade ett väldigt stort utbud av hjälmar sist jag var där och kollade.
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
maskin och skotershoppen har/hade kvar fjolårs hjälmar av kbc för under 1000:-
dom finns ju i s-vall
 

wizhy

Medlem
20 jan 2009
42
0
1
Sundsvall
Jädrans, jag har precis inhandlat en THH hjälm på heca i Birsta (1195:- så det var inte så farligt dyrt ändå) men man kanske ska ta en sväng igen på Maskin och Skotershopen och kanske terrängmaskiner om dom nu har börjat REA ut lite :)

maskin och skotershoppen har/hade kvar fjolårs hjälmar av kbc för under 1000:-
dom finns ju i s-vall
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
hehe brukar vara så, själv köpte jag o´neil hjälmen på heca den var riktigt skön faktiskt.
 

wizhy

Medlem
20 jan 2009
42
0
1
Sundsvall
Jag tyckte inte dom hade nå bra på Maskin & Skotershopen, dom som var frän var ju dyrare, typ 1600. så det var ju tur, slapp man hålla på att lämna tillbaka den man redan köpt :D

hehe brukar vara så, själv köpte jag o´neil hjälmen på heca den var riktigt skön faktiskt.
 

Skidoolainen

Medlem
27 dec 2008
38
0
1
Sundsvall
Terrängmaskiner hade sjyst rea men hjälmarna såg ut att vara från sent 80-tal eller så var det hockeyhjälmsplast yta typ.....dem hade dock någon kbc hjälm till 40% men just den modellen var lite tight för min melon skalle :)