Test av hemsida

scrapis

Välkänd medlem
30 nov 2008
110
0
6
Vännäs
Hej!
Jag har under en tid jobbat fram sajten linkli.eu, visst designen är kanske inte den bästa samt så finns det väldigt få funktioner.
Men det som har tagit tid att lösa är allt som sker på server sidan med krypterings algoritmerna som ska skydda din information.

Mycket av din användardata krypteras på sådant vis att även om någon skulle få direkt tillgång till databasen kan personen inte få tag på mer än ditt namn,e-mail, kön,land och födelsedata. Alltså varken dina meddelanden, dokument eller annan information som du lägger upp på sidan och givetvis är lösenorden saltade.

Detta skyddar även dig som användare på ett sådant sätt att din användardata inte kan bli såld till tredje part.

Grovgörat börjar som sagt att bli färdigt och jag kan kan nu börja fixa med funktioner och rätta till alla nuvarande buggar som finns lite överalt på sidan.

Så det hade varit snällt av er om ni kunde testa sidan och säga vad som fungerar och inte fungerar, säg även vad ni sitter med för webbläsare och operativsystem när problemen inträffar.
http://linkli.eu
 
R

räsern

Kan du lägga upp skärmdumpar så man ser hur hemsidan ser ut om man reggat sig?
 

westermark

Välkänd medlem
8 mar 2009
708
0
16
Skeå
Det finns specifika forum för webbutveckling som säkert kan ge bättre feedback och råd om uppbyggnad eller buggar än ett skoterforum.
Testa t.ex ASPsidan.se eller PHPportalen.net beroende på om du använder PHP eller ASP som kodspråk.
Lycka till!
 

Routterrr

Välkänd medlem
2 aug 2010
246
0
16
Luleå, Sweden, Sweden
Några hållpunkter enligt mig (är själv webbdesigner):
- Mörk text på vit bakgrund är att föredra, helst svart.
- Lägg alltid upp demo-konto eller skärmdump då man sällan vill regga sig för att ge kritik.
- Kolla igenom språket vilket inte är korrekt på alla ställen.

Designen är väl helt ok. Inget speciellt direkt. Domänen kan ifrågasättas liksom sloganen "a social network". Sloganen säger inte så mycket enligt mig. Förövrigt kan mod_rewrite vara en bra idé att ta en titt på då det ger ett mycket mer proffsigt intryck plus att du aldrig avslöjar hur dit system är uppbyggt.

Liksom westermark sa så satsa på PHPportalen.net (hänger där själv).

//David