Templampa IQ 600 RR

VictorEkstrom

Medlem
16 feb 2010
30
0
1
Häsen
När jag statar skotern när den är kall. Kör iväg så kommmer jag ca 200 meter så tänds templampan och motorn varvar end ca:6000 rpm. Den går antagligen in i nått nödläge för att inte överhetta motorn. Men motorn borde vell inte hunnit bli över hettad på den korta biten. inte ens varm tycker jag!!


Jag skulle gissa på att tempgivaren på toppen ha givit upp! Någon som har stött på de problemet tidigare?

Har ni nå andra förslag på av de kan vara för fel!?!

Tacksam för hjälp
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Har läst om tempgivare som spökat, men minns inte om det var HCS forumet eller vart det var.. Men det låter inte som sagt trovärdigt, att den skulle gå varm av 200m körning.. Har du någon polare som har samma skoter (Givare) att testa med, så köper du ju inte ny i onödan. Även termostat kan kärva fast ifall det inte råkar vara din givare som felar. Lycka till och uppdatera gärna när du löst problemet, då har ju flera nytta av denna tråd :)
 

VictorEkstrom

Medlem
16 feb 2010
30
0
1
Häsen
Har läst om tempgivare som spökat, men minns inte om det var HCS forumet eller vart det var.. Men det låter inte som sagt trovärdigt, att den skulle gå varm av 200m körning.. Har du någon polare som har samma skoter (Givare) att testa med, så köper du ju inte ny i onödan. Även termostat kan kärva fast ifall det inte råkar vara din givare som felar. Lycka till och uppdatera gärna när du löst problemet, då har ju flera nytta av denna tråd :)

Ja har för man att jag har läst om nått liknande förr oxå. Men jag har inte någon polare med en nyare polais vad jag kan komma på =\.. har även funderat på termostaten som fel. men tycker man borde kunne köra längre innan ett sånt fel uppenbarar sig..