Tempgivarproblem Indy500EFI

Stocken

Medlem
16 dec 2007
10
0
1
Vilhelmina
Tjena. Jag har ett problem som jag skulle vilja ha hjälp med om det är någon som kan mer en jag. Jag har en Polaris indy500EFI-93 och den har ett problem som jag inte riktigt kan sätta fingret på.. templampan lyser lite då och då och då dör skotern. men ganska så snabbt så släcks lampan å skotern komemr igång igen. jäkligt störigt fel. men jag kan inte förstå vad de är som jäklas om det är EFI boxen eller tempgivaren. Vad tror ni?:hmmmm2:
 

EFI93

Välkänd medlem
1 jan 2000
506
0
16
Rundvik
hem2.passagen.se
Hade sådär på min när den var ny. Tog isär alla elkontakter och smorde de med kontaktfett, har varit besvärsfri sen dess. Har även tagit bort säkerhetskontakten i gashantaget den missade ibland.Det är förmodligen glapp
i spänningsmatningen någonstans.Kolla även om den tjuvdrar ström när tändningen varit avstängd i 15 minuter. det är en transistor där som kan spöka.
 

Stocken

Medlem
16 dec 2007
10
0
1
Vilhelmina
Hade sådär på min när den var ny. Tog isär alla elkontakter och smorde de med kontaktfett, har varit besvärsfri sen dess. Har även tagit bort säkerhetskontakten i gashantaget den missade ibland.Det är förmodligen glapp
i spänningsmatningen någonstans.Kolla även om den tjuvdrar ström när tändningen varit avstängd i 15 minuter. det är en transistor där som kan spöka.
Okej det skall ja kolla. Är ju inte så haj på sånt där. Men du tror inte det kan va fel på tempgivarn då för den där lampan lyser även fast skotern har stått en vecka?
 

Stocken

Medlem
16 dec 2007
10
0
1
Vilhelmina
Nej alltså det är ingen lampa som lyser när ja vrider om nyckeln har nog ingen tänning. har nog bra så att så att nyckeln ger kontakt så skotern gå å starta. men den lyser direkt när ja drar i snöret. även fast skotern har stått i kylan i nån vecka