Temp og Fuel instrumentene

Gmes

Aktiv medlem
2 dec 2008
58
0
1
Tromsø, Norge
Hei..
Gjelder 98 mod ski-doo formula 500 deluxe,

Temp og fuel instumentene fungerer ikke. når eg kortslutter temp så kan den stige litt men så detter den ned igjen.

Jeg har testet temp instumentet inne med en omformer (likestrøm) og kokt vann å putta følern nedi.. da virket den som bare det..

Kan det være voltregulatorn/likerettern som er gåen? er ikke plaget med att lys pæra går..

Håper virkelig noen kan hjelpe meg her..

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
36
Bjästa/ Örnsköldsvik
Hei..
Gjelder 98 mod ski-doo formula 500 deluxe,

Temp og fuel instumentene fungerer ikke. når eg kortslutter temp så kan den stige litt men så detter den ned igjen.

Jeg har testet temp instumentet inne med en omformer (likestrøm) og kokt vann å putta følern nedi.. da virket den som bare det..

Kan det være voltregulatorn/likerettern som er gåen? er ikke plaget med att lys pæra går..

Håper virkelig noen kan hjelpe meg her..
Nu är min norska inte den bästa måste jag säga, men kanske svarar rätt.
Min Tankmätare / bensinmätare slutade fungera i vintras. Felet då var en säkring som sitter på givaren under dynan på tanken.

Kanske är samma fel som på din? Hoppas det hjälpte lite i alla fall. :rolleyes:

Gmes

Aktiv medlem
2 dec 2008
58
0
1
Tromsø, Norge
tjena.. nej den funkar.. har tittat på alle sekringer. alt ok .

Men tempratur materet funker ei.. og jag har bytat sensor.

Norsk svensk :D

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Prova att ohmmäta kabel från givarna till instrument så att de är hela.

Prova mäta så att inga kablar går i jord i chassiet, du har ju växelström i din maskin så ingaet får gå i chassiejord, sedan kan ju kanske någon kabel blivit klämd någonstans.

Sedan måste du koppla isär kontaker och se om felet avhjälptes, sedan koppla in en & en ifall du har kortis.

Lycka till.